۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۸:۱۶

مدیرعامل آب منطقه ای گلستان:

پیگیر مجوز استفاده از آب دریا برای شیرین سازی و آبزی پروری هستیم

پیگیر مجوز استفاده از آب دریا برای شیرین سازی و آبزی پروری هستیم

گمیشان- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان بر پیگیری اخذ مجوزهای لازم استفاده از آب دریا برای شرب، صنعت و آبزی پروری در شهرستان گمیشان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحسن حسینی در جلسه با فرماندار گمیشان اظهارکرد: یکی از موضوعات مهم شهرستان گمیشان تخصیص آب دریا هم برای شیرین سازی و هم برای آبزی پروری (میگو و خاویار) است که مجوز اصلی تخصیص را باید از وزارت نیرو بگیریم ودر حال پیگیری هستیم.

حسینی افزود: معاون وزیر نیرو در سفر به گلستان قول تخصیص آب دریا را دادند که پس از مرتفع شدن مشکلات زیست محیطی مجوز صادر می شود و پس از آن سرمایه گذاران استفاده کننده باید به دنبال اقدامات بعدی باشند.

وی بیان کرد: دنبال مسیری هستیم که بخشی از آب گرگانرود را در شهرستان گمیشان به زهکش ها هدایت کنیم تا در زمانی که سیلاب نیست این آب به زهکش ملت هدایت شده و شستشویی در زهکش داخل شهر داده و در زمان سیلاب هم بخشی از آب را از آنجا به سایر زهکش ها هدایت کنیم.

حسینی گفت: در مورد مجوزهای آب شرب شرکت آبفا هم اعلام آمادگی کردیم کار با سرعت انجام شود.

فرماندار شهرستان گمیشان هم در این دیدار گفت: با توجه به اینکه شهرستان گمیشان جزو شهرهای کم آب هست و مشکل آب شرب دارد، صدور مجوزهای چاه آب شرب برای آب و فاضلاب در گمیشان تسریع و حفر چاه قبل از فصل گرم انجام شود.

احمد دستمرد همچنین، تسریع در لایروبی رودخانه های این شهرستان و زهکشی و طرح های کنترل سیلاب را خواستار شد.

کد خبر 5087748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha