۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۱

فرماندار کرمان:

اقدامات پیشگیرانه در ۵ حوضه آبریز کرمان انجام شده است

اقدامات پیشگیرانه در ۵ حوضه آبریز کرمان انجام شده است

کرمان - فرماندار کرمان از انجام اقدامات پیشگیرانه در پنج حوضه شهرستان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بابایی صبح شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان به اقدامات انجام شده در پنج حوضه آبریز شهرستان کرمان اشاره کرد و بیان داشت: در حوضه آبریز منطقه ماهان به غیر از بندهای سیمانی و سنگی چهار گورآب نیز اصلاح شده‌اند ضمن اینکه در حوضه آبریز راین لایروبی صورت گرفته و همچنین مشکل بندهای خاکی نیز برطرف شده است.

وی با اشاره به حوضه آبریز شهر کرمان افزود: در این حوضه ۱۳ بند سنگی، سیمانی و خاکی در منطقه ده بالا انجام و تکمیل شده ضمن اینکه با اقدامات صورت گرفته در منطقه گجگین مشکلات حوضه آبریز شهر کرمان به حداقل خواهد رسید.

فرماندار کرمان گفت: در حوضه آبریز شهداد نیز منابع طبیعی اقدامات خوبی انجام داده و کار لایه‌روبی از رودخانه جهر در حال انجام است.

بابایی تصریح کرد: در منطقه کوهپایه که خروجی آب به سمت شهرداران می‌رود ما به صورت ویژه آن‌را پیگیری و با شهرداران هماهنگ کرده‌ایم.

وی گفت: با توجه به اینکه ظرفیت بارندگی در شهر کرمان بین ۲۴ تا ۳۰ میلیمتر است با شهرداری و ارتش و… در خصوص جمع‌آوری آب‌های سطحی در شهر کرمان هماهنگی شده است.

در این جلسه همچنین مالک اژدری فرماندار راور از آمادگی نسبی شهرستان راور طی یک ماه اخیر و انجام لایروبی رودخانه‌ها و برگزاری مانور بحران لحظه صفر خبر داد و یادآور شد: مهمترین مشکل ما در حال حاضر مربوط به پل رودخانه کال شور است که کار مطالعاتی آن انجام گرفته و باید سریعاً عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی گفت: در بخش کوهساران هم با توجه به زلزله خیز بودن این منطقه ساخت و سازهای مقاومی انجام شده است.

کد خبر 5088110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha