۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۲

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خوزستان:

پارک‌های بانوان در خوزستان احداث و تجهیز شوند

پارک‌های بانوان در خوزستان احداث و تجهیز شوند

اهواز- مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خوزستان خواستار احداث، توسعه و تجهیز پارک‌های بانوان در استان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، زینب پارسافخر شامگاه شنبه در جلسه شورای ورزش خوزستان، اظهار کرد: همیشه از سهم زنان به نسبت جمعیتی اشاره می‌کنیم که جمعیت قابل توجهی از جامعه را به خود اختصاص داده‌اند و به همان نسبت نیز بی‌توجهی به شادابی و سلامت بانوان به سلامت جسم و روان آنها آسیب جدی وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه امروزه نیز با گسترش آپارتمان نشینی باید به دنبال راهکارهای معقولی برای پیشگیری از افسردگی روح و روان و فرسودگی‌های فیزیکی باشیم که زنان و دختران ما را همواره تهدید می‌کند، افزود: در این بین می‌توان از پارک‌های بانوان با بستر مناسبی که دارند، در جهات مختلف به ویژه فعالیت‌های ورزشی استفاده کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در ادامه گفت: ضمن اینکه بانوان در پارک‌های بانوان می‌توانند به واسطه فضای بسیار مناسبی که وجود دارد، از خدمات آموزشی بهره‌مند شوند و از آموزش‌های مربوط به مهارت‌های زندگی، برگزاری دوره‌هایی که باعث تحکیم بنیاد خانواده می‌شوند و… استفاده کنند.

پارسافخر عنوان کرد: با توجه به اینکه در پارک‌های بانوان شاهد حضور گروهی و مشارکتی زنان در ورزش‌های جمعی در محیط‌های مناسب هستیم، این مهم باعث افزایش حس مشارکت و روحیه کار گروهی بین خانم‌ها نیز می‌شود؛ قطعاً توجه به برخی فضاهای شهری مثل پارک‌های بانوان با مجموعه‌ای از علایق زن‌ها می‌تواند اقدام مناسبی در راستای شکوفایی فردی و اجتماعی زنان شود و آن هم در جایی که به خوبی امنیت بانوان تأمین می‌شود و بانوان می‌توانند با فراغ خاطر در یک محیط مناسب فعالیت کنند.

وی بیان کرد: در پارک‌های بانوان علاوه بر اینکه شاهد حفظ سلامت روان بانوان خواهیم بود، آسیب‌های اجتماعی مثل مصرف‌گرایی، مدگرایی و حتی گرایش به یک سری خرج کردن‌های تفننی نیز کاهش پیدا می‌کند؛ ضمن اینکه فقر حرکتی در زنان و دختران ما بالا رفته و توده بدنی آنها افزایش پیدا کرده است، به صورتی که چاقی به وفور بین خانواده‌ها و کودکان دیده می‌شود و این در حالی است که پارک‌های بانوان فرصت مناسبی برای پیشگیری و کاهش این موارد به حساب می‌آید.

پارسافخر عنوان کرد: همچنین آمار سزارین در نسل جدید بالا است و وقتی با آنها صحبت می‌شود، می‌گویند نمی‌توانیم از عهده زایمان طبیعی برآییم و این یکی از مواردی است که با توسعه و تجهیز پارک‌های بانوان می‌توانیم از نظر جسمی و روحی زنان را به آمادگی زایمان طبیعی برسانیم. خواهش من این است به منظور تحقق حقوق شهروندی که از وظایف مدیران شهری ما است، بررسی‌های لازم در خصوص پارک‌های بانوان استان انجام شود تا با اعتبار مناسب بتوانیم پارک‌های بانوان را تجهیز کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: در استان خوزستان ۱۲ پارک بانوان وجود دارد که از این تعداد ۶ پارک خاص بانوان است که در شهرهای امیدیه، ماهشهر، رامهرمز، رامشیر، الوان و آغاجری هستند؛ چهار پارک نیز مخصوص خانواده‌ها داریم که در شهرهای دزفول، رامهرمز، شوش و شوشتر هستند؛ دو پارک هم در اهواز داریم که قرار است در یک ماه آینده پارک شهروند اهواز قابل استفاده باشد اما پارکی که در اتوبان گلستان است، همچنان وضعیت آن مشخص نیست.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم جامعه سالم داشته باشیم، این در گرو داشتن سلامت زنان، دختران و مادران ما است و این دغدغه را مبنای برنامه‌ریزی‌هایمان قرار دهیم و بتوانیم سیاست‌گذاری‌ها را اصلاح کنیم و در راستای بهبود آن همه با هم گام برداریم.

کد خبر 5088776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha