۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۰

مدیر آموزش و پرورش آستارا خبر داد:

آغاز فعالیت راهبران آموزشی در شهرستان آستارا

آغاز فعالیت راهبران آموزشی در شهرستان آستارا

آستارا- مدیر آموزش و پرورش آستارا، گفت: راهبران آموزشی دانش‌آموزان جامانده از شبکه شاد را بر اساس اطلس جغرافیایی و یادگیری شناسایی و فرایند آموزش رسمی آنها رصد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید سجاد موسوی پیش از ظهر یکشنبه در جمع راهبران آموزشی آستارا، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته سه راهبر آموزشی در سطح این شهرستان، دانش‌آموزان جامانده از شبکه شاد را بر اساس اطلس جغرافیایی و یادگیری شناسایی و فرایند آموزش رسمی آنها را رصد می‌کنند.

وی افزود: راهبران آموزشی با حضور در روستاهای فاقد زیرساخت‌های مخابراتی به واسطه ارتباط‌گیری با معلمان و دانش‌آموزان درس‌نامه‌های تهیه‌شده را ارائه و به سوالات آنها پاسخ می‌دهند.

مدیر آموزش و پرورش آستارا، گفت: درس‌نامه‌های فوق به دو شکل مکتوب و لوح فشرده در اختیار معلمان و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

موسوی تعداد مدارس روستایی و عشایری شهرستان آستارا را ۴۵ واحد و حوزه فعالیت هر راهبر را ۱۵ مدرسه عنوان کرد و افزود: نظارت بالینی بر مباحث آموزشی و پرورشی، ارتقای مهارت حرفه‌ای معلمان آموزش ابتدایی و کاهش فاصله سطح علمی دانش‌آموزان روستایی نسبت به منطقه از جمله اهداف راهبران آموزشی است.

مدیر آموزش و پرورش آستارا با بیان اینکه راهبری و نظارت بر مدارس ابتدایی مناطق روستایی نقشی مهمی در بهبود کیفیت فرایند آموزشی و تربیتی دارد، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تأمین سلامت و آموزش و فراهم کردن فرصت‌های تعلیم و تربیت برای همه کودکان لازم‌التعلیم به عنوان یک مأموریت اصلی نیز تعریف شده است.

کد خبر 5089000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha