۲۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۶

در پی ورود سامانه بارشی؛

ارتفاعات گلستان سفیدپوش شد/ تردد در مسیرهای کوهستانی با زنجیرچرخ

ارتفاعات گلستان سفیدپوش شد/ تردد در مسیرهای کوهستانی با زنجیرچرخ

گرگان- با ورود سامانه سرد و بارشی به گلستان شاهد بارش برف در محورهای کوهستانی بوده و تردد در این جاده ها با زنجیرچرخ ممکن است.

به گزارش خبرنگار مهر، سامانه سرد و بارشی که از چهارشنبه وارد گلستان شده بود، سبب بارش پراکنده باران در سطح استان شده و ارتفاعات کوهستانی را سفیدپوش کرد.

مدیرکل هواشناسی گلستان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: با نفوذ سامانه سرد سیبری شاهد بارش باران در اکثر مناطق استان هستیم.

نوربخش داداشی افزود: محورهای توسکستان، خوش ییلاق و درازنو بارش برف را تجربه کرده و احتمال‌ها بارش‌ها تا فردا صبح وجود دارد.

وی اضافه کرد: از امشب به دلیل برودت هوا علاوه بر ارتفاعات استان، در نواحی کوهپایه ای و کوهستانی هم ریزش‌ها به صورت مخلوط برف و باران پیش بینی می‌شود.

داداشی بیان کرد: این سامانه از عصر فردا به تدریج از استان خارج خواهد شد.

وی تأکید کرد: کمینه دماهای روز شنبه در اکثر مناطق استان زیر صفر خواهد بود.

رئیس پلیس راه گلستان هم گفت: تردد در محورهای کوهستانی استان تنها با زنجیرچرخ ممکن است.

سرهنگ علی عبدی اضافه کرد: با توجه به برودت هوا و یخبندان، مردم از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و در صورت ضرورت، وسایل و تجهیزات زمستانه به همراه داشته باشند.

آب و فاضلاب گلستان هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به افت ناگهانی دمای هوا و موج سرما در نقاط مختلف استان ضروری است مشترکان برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور و ترکیدگی انشعاب آب، اقدامات پیشگیرانه زیر را انجام دهند.

با قرار دادن پشم‌شیشه، گونی کنفی و پوشال در محفظه کنتور و عایق‌کردن لوله‌های سطحی می‌توان از یخ‌زدگی انشعاب و کنتور تا حدود زیادی جلوگیری کرد.

مشترکان در صورت مشاهده یخ‌زدگی از حرارت دادن مستقیم و یا ریختن آب جوش روی کنتور و یا شبکه آب داخل ساختمان و یا بر افروختن آتش در مجاورت تأسیسات آبی اکیداً خودداری کنند.

در صورت بروز مشکل یخ‌زدگی با سامانه اطلاع‌رسانی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان تماس بگیرند تا گروه‌های عملیاتی در سریع‌ترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.

کد خبر 5092521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha