۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۷

تیم ملی بازهم به قطر می‌رود؛

فیبا آسیا با میزبانی ایران برای پنجره سوم کاپ آسیا مخالفت کرد

فیبا آسیا با میزبانی ایران برای پنجره سوم کاپ آسیا مخالفت کرد

کنفدراسیون بسکتبال آسیا (فیبا آسیا) قطر را به عنوان محل برگزاری دیدارهای ایران در پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا معرفی کرد در حالی‌که پیش از این کشورمان متقاضی میزبانی این بازی‌ها شده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، به خاطر شیوع و گستردگی ویروس کرونا، کنفدراسیون بسکتبال آسیا برگزاری متمرکز دیدارهای پنجره دوم و سوم رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا را در برنامه قرار دارد.

در همین رابطه فدراسیون بسکتبال ایران متقاضی برگزاری دیدارهای تیم ملی در هر دو پنجره شد و درخواست خود را به صورت رسمی به فیبا آسیا هم اعلام کرد با این حال و طبق نظر فیبا آسیا، ملی پوشان بسکتبال ایران دیدارهای پنجره دوم را در قطر برگزار کردند.

به گفته رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال، ایران پیگیر درخواست خود برای میزبانی پنجره سوم بود اما با اعلام فیبا میزبانی این مرحله هم به قطری داده شده است.

کنفدراسیون بسکتبال آسیا با در نظر گرفتن اینکه ۱۸ تا ۲۲ فوریه (۳۰ بهمن ماه تا ۴ اسفندماه) بازه زمانی برای برگزاری پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا است، میزبانان دیدارهای تیم‌های حاضر در ۶ گروه این پنجره را مشخص کرده ست. بر این اساس دیدارهای گروه E که ایران هم در آن قرار دارد همچون پنجره دوم به قطر داده شده است.

با اعلام فیبا و در پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا دیدار تیم‌های دو گروه A و C در فیلیپین برگزار می‌شود. دیدارهای گروه B به میزبانی ژاپن و دیدارهای گروه‌های D و F در بحرین برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا ۳۰ بهمن ماه به مصاف قطر می‌رود و ۳ اسفندماه هم با عربستان دیدار می‌کند.

در چارچوب این رقابت‌ها و در پنجره دوم که دو هفته پیش به میزبانی قطر برگزار شد، ملی پوشان ایران مقابل عربستان به برتری دست یافتند اما نتیجه دیدار برابر سوریه را واگذار کردند. در پنجره نخست که سال گذشته برگزار شد اما تیم ملی در هر دو دیدار خود مقابل قطر و سوریه صاحب برتری شد.

تیم ملی بسکتبال ایران در حال حاضر با ۳ برد و یک باخت صدرنشین گروه E است.

کد خبر 5093620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha