۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۲

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه:

کیفیت هوای کرمانشاه در حالت هشدار قرار دارد

کیفیت هوای کرمانشاه در حالت هشدار قرار دارد

کرمانشاه- مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: به دلیل پدیده وارونگی دما در کرمانشاه کیفیت هوای شهرستان کرمانشاه در حالت هشدار قرار دارد.

جلیل بالایی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی در خصوص ایجاد مه صبحگاهی در روزهای اخیر به دلیل تغییر دما، علاوه بر پدیده مذکور از دیروز عصر به دلیل تغییر ناگهانی دما و وجود ارتفاعات و شهرک‌های صنعتی در شهرستان کرمانشاه با پدیده ایستایی یا وارونگی هوا مواجه شده‌ایم و بر این اساس کیفیت هوای شهرستان کرمانشاه در حالت هشدار قرار دارد.

وی افزود: تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هوا بیانگر وارونگی دمایی در سطوح پایینی جو و در نتیجه انباشت آلاینده‌ها است که با افزایش ذرات معلق در هوا و جو منطقه شاهد افزایش غلظت هوا و آلایندگی و نیز کاهش کیفیت هوا در شهرستان کرمانشاه هستیم و بر اساس استانداردهای سازمان محیط زیست کیفیت هوا ابتدا در حالت ناسالم و سپس به حالت هشدار درآمد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه در شرایط شیوع بیماری کرونا قرار داریم و بر کاهش ترددها نیز تأکید شده است انتظار داریم افراد آسیب پذیر شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و تنفسی در شرایط وارونگی هوا و افزایش آلاینده‌ها به سبب سکون جوی از تردد در فضای باز و قرار گرفتن در معرض مستقیم هوا جداً خودداری کنند.

کد خبر 5095350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha