۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۹:۱۸

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان قزوین:

مرمت دیوار سرای تاریخی وزیر آغاز شد

مرمت دیوار سرای تاریخی وزیر آغاز شد

قزوین - مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از آغاز مرمت استحفاظی دیوار سرای تاریخی وزیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی علیرضا خزائلی با اعلام این خبر اظهار کرد: سرای تاریخی وزیر از آثار متعلق به دوره قاجار و یکی از بخش‌های مهم بازار تاریخی قزوین است که در هسته مرکزی بافت تاریخی شهر واقع شده و مرمت و احیای بخش‌های مختلف این مجموعه ارزشمند تاریخی از اولویت‌های این اداره کل به شمار می‌رود و طی سنوات گذشته انجام شده است.

خزائلی افزود: با توجه به آسیب جدی وارد آمده به دیوار ضلع شرقی این اثر و تهدیدی که برای بنا و تردد عابران و ساکنین محل به همراه داشت، مرمت اضطراری و استحفاظی این بخش از مجموعه، با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه، سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین و نظارت کارشناسان اداره کل آغاز شد.

وی بیان کرد: در این پروژه استحکام‌بخشی دیوار شامل جمع‌آوری بخش آسیب دیده و بازسازی مجدد آن، استحکام‌بخشی حجره‌های پشت دیوار شامل شمع‌کوبی و مرمت طاق‌های آسیب دیده و مرمت استحفاظی بام مجموعه در ضلع جنوب‌شرقی شامل اجرای داربست و شیروانی انجام می‌‎شود.

گفتنی است سرای تاریخی وزیر واقع در مجموعه بازار قزوین از جمله اماکن تاریخی و دیدنی شهر قزوین است که در سال ۱۳۷۹ با شماره ۳۳۱۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

کد خبر 5096145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha