۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۸:۰۶

رئیس صمت گلستان:

گلستانی ها ماهیانه ۱۵۰۰ تن روغن مصرف می کنند

گلستانی ها ماهیانه ۱۵۰۰ تن روغن مصرف می کنند

گرگان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: مصرف ماهیانه روغن در گلستان هزار و ۵۰۰ تن است که در آبان و آذر سه هزار تن روغن در بخش خانوار توزیع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین طلوعیان شامگاه دوشنبه در گفتگوی ویژه خبری اظهارکرد: ظرفیت‌های استان در تأمین روغن در دو فاز روغن کشی و تصفیه بالا بوده و در روغن کشی به روش حلال پنج واحد صنعتی داریم که در مجموع می‌توانند روزانه دو هزار و ۵۰۰ تن دانه را استحصال و روغن تأمین کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان اضافه کرد: در بخش تصفیه روغن هم ظرفیت خوبی و بزرگترین شرکت استان روزانه ۳۰۰ تن و دو واحد دیگر هم ۳۰۰ تن می‌توانند تصفیه روغن داشته باشند.

وی افزود: در ماه ۱۸ هزار تن روغن تصفیه شده می‌توانیم تولید کنیم و ظرفیت‌های تولید روغن گلستان بعد از استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، مازندران، کرمان و کرمانشاه رتبه بالایی دارد.

طلوعیان در خصوص استعداد استان در زمینه کشت دانه‌های روغنی، گفت: سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار تن دانه کلزا و سویا در استان تولید شد که ظرفیت ۴۵ روز کارخانجات ما است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان تصریح کرد: ظرفیت صنعتی ما بیشتر بوده و می‌توانیم چند استان را تغذیه کنیم.

طلوعیان بیان کرد: میزان مصرف استان هم در بخش صنعت و هم در بخش مردمی، ماهیانه سه هزار تن روغن بوده که نصف این میزان مربوط به بخش مصرف مردمی است، این در حالی است که در آبان و آذر ما سه هزار تن روغن در بخش خانوار توزیع کردیم.

وی اضافه کرد: متأسفانه مردم با توجه به شایعات هجوم آورده و خرید غیرضروری انجام می‌دهند و این امر تأمین روغن را دچار مشکل کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان بیان کرد: مصرف روغن در کشور بالغ بر یک و نیم میلیون تن در سال است که از این تعداد پنج الی ۱۰ درصد تولید داخلی است و بقیه باید یا به صورت روغن خام یا به صورت دانه وارد شود.

طلوعیان بیان کرد: مدتی در تخصیص ارز ۴۲۰۰ با چالش روبرو شدیم که این امر تأمین روغن را دچار مشکل کرد که هم اکنون این دغدغه برطرف شده است.

کد خبر 5096153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha