۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۴

بوچانی عنوان کرد

فاصله بین دو حوزه پژوهش و اجرا نارسایی مدیریت شهری

فاصله بین دو حوزه پژوهش و اجرا نارسایی مدیریت شهری

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران گفت: یکی از نارسایی های مدیریت شهری در ایران فاصله بین دو حوزه پژوهش و اجراست.

به گزارش خبرنگار مهر؛ محمد حسین بوچانی در آئین اختتامیه جشنواره مجمع شهری تهران که با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، مهدی جمال نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر و جمعی از مدیران شهری برگزار شد؛ با بیان این مطلب افزود: عمده مسائل و مشکلات سکونتگاه‌ها چه در شهرها و چه در روستاها ریشه در کم توجهی به حوزه پژوهش دارد.

وی با بیان اینکه قرار است پژوهش مسائل شهری را درک و در جهت بهبود شرایط حرکت کند، ادامه داد: یکی از نارسایی‌های مدیریت شهری در ایران فاصله بین دو حوزه پژوهش و اجراست و دوازدهمین جشنواره مجمع شهری تهران تلاش دارد تا فاصله‌ها را کم کند.
بوچانی بیان کرد: کار راحتی بود تا با توجه به شرایط کنونی جشنواره برگزار نشود اما شرایط بحران بیماری کرونا به ما نشان داد راه حلی به جز پژوهش برای برون رفت شهرها و روستاهای کشور از این وضعیت وجود ندارد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران با اشاره به محور ویژه جشنواره یاد آور شد: محور امسال جشنواره تاب آوری شهرها و روستاهاست.
رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با اشاره به ارسال بیش از ۴۰۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره تاکید کرد: آثار ارسالی نشان می‌دهد تمامی حوزه‌های علمی به صورت جمعی به این مساله تاکید دارند که برای برون رفت کشور از شرایط کنونی پژوهش است.

وی با اشاره به تاریخ شهرهای ایران برای حل مسائل و موضوعات گفت: مطالعات تاریخی نشان می‌دهد همیشه ایرانی‌ها برای برون رفت از بحران‌ها به نوآوری دست می زده‌اند به عنوان مثال می‌توان به روی آوری ایرانی‌ها به احداث قنات‌ها اشاره کرد.
بوچانی در پایان افزود: امیدوارم به صورت هم افزا به حل مسائل شهری بپردازیم.

کد خبر 5097545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha