۱ دی ۱۳۹۹، ۸:۱۱

در جلسه کمیسیون گردشگری مطرح شد؛

حمایت مدیریت شهری از کاوش در بافت تاریخی گرگان

حمایت مدیریت شهری از کاوش در بافت تاریخی گرگان

گرگان- مدیریت شهری گرگان در راستای احیا و رونق گردشگری، از کاوش در بافت تاریخی گرگان حمایت کرده و به این موضوع در کمیسیون گردشگری شورای شهر گرگان تاکید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، با کشف اشیا تاریخی در محله سرچشمه، کاوش در این منطقه توسط میراث فرهنگی آغاز شده است.

با توجه به اهمیت این موضوع، چگونگی این امر در هفتاد و سومین جلسه کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر گرگان مطرح و در این جلسه بر حمایت مدیریت شهری از کاوش در بافت تاریخی تأکید شد.

در این جلسه که با حضور رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرگان و اعضای کمیسیون گردشگری شورای شهر گرگان در صحن شورا برگزار شد، چند پیشنهاد که از طرف اداره میراث فرهنگی شهرستان گرگان به این کمیسیون ارائه شده بود که بعد از تصویب توسط اعضای کمیسیون گردشگری جهت بررسی به صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان ارائه شد.

این طرح ها شامل، اختصاص یک میلیارد ریال جهت کاوش شهر تاریخی استرآباد در محله چهارشنبه ای گرگان و تملک ۷۰۰ متر زمین توسط شهرداری در محدوده حسینیه تاشی ها و ملک مجاور جهت کاوش های باستان شناسی بود.

همچنین مقرر شد یک قطعه زمین در محوطه پارکینگ آفتاب ۱۱ خیابان خمینی(ره) گرگان توسط شهرداری به اداره میراث فرهنگی جهت ایجاد یک بازارچه دائمی صنایع دستی اختصاص یابد.

کد خبر 5100808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha