۹ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۱۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

زنجان در حوزه صنایع تبدیلی رتبه اول کشوری را دارد

زنجان در حوزه صنایع تبدیلی رتبه اول کشوری را دارد

زنجان-رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان،با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی جزو برنامه‌های مهم جهاد کشاورزی در سال جهش تولید است، گفت: این استان در حوزه صنایع تبدیلی رتبه اول کشوری را دارد. 

به گزارش خبرنگار مهر، جواد تاراسی ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه استان زنجان ۱.۳ درصد مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده تست، گفت: این استان ۸۴۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد.

وی با بیان اینکه استان زنجان پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را دارد، اظهار کرد: این استان ۹۰ هزار بهره‌بردار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه در سال سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود، گفت: وضعیت صادرات محصولات کشاورزی طی سالجاری خوب بوده است.

تاراسی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ای که از سوی مرکز تهیه شده بود، سهم صرفه جویی استان زنجان در برنامه سازگاری با کم آبی در آب‌های سطحی، ۱۳۲ میلیون مترمکعب لحاظ شده بود، تاکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده این میزان به صفر رسیده است.

سهم صرفه جویی با کم آبی فقط از محل منابع زیرزمینی است

وی ابراز داشت: به دلیل اینکه میزان برخورداری استان از آب‌های سطحی کم است، حق کشاورزان این نیست که در این منابع محدود هم با محدودیت و کاهش مواجه شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت: سهم صرفه جویی این استان در برنامه عملیاتی سازگاری با کم آبی فقط از محل منابع زیرزمینی است.

تاراسی گفت: سهم صرفه جویی استان در آب‌های زیر زمینی ۲۸۹ میلیون متر مکعب در سال تعیین شده و ۱۸۴ میلیون مترمکعب از این مقدار از محل انسداد چاه‌های غیرمجاز انجام می‌شود.

سهم استان زنجان از حوزه سفیدرود نسبت به استان همجوار است

وی با بیان اینکه افق برنامه سازگاری با کم آبی استان زنجان سال ۱۴۰۶ است، تصریح کرد: مابقی صرفه جویی از محل اصلاح و تعدیل چاه‌های کشاورزی و جلوگیری از اضافه برداشت‌ها محقق می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، گفت: سهم استان زنجان از حوزه سفیدرود نسبت به استان همجوارکم بوده و با به صفر رساندن سهم صرفه جویی استان از آب‌های سطحی در برنامه سازگاری با کم آبی، کمبودها جبران می‌شود.

تاراسی به سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی نسبت به کشور بالاتر است.

وی افزود: بهره برداران کشاورزی دراین استان تخصص بسیار خوبی دارند و درتولید محصولات کشاورزی در کشور سرآمد هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه سالانه نزدیک به سه میلیون تن محصولات کشاورزی در زنجان تولید می‌شود، گفت: بیش از ۵۰ درصد محصولات کشاورزی استان زنجان در صنایع تبدیلی فرآوری می‌شود.

تاراسی ابراز داشت: زیتون، انگور، حبوبات، جو، گوجه فرنگی، سیب زمینی، سیر عمده محصولات قابل فراوری استان زنجان است.

وی با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی جزو برنامه‌های مهم جهاد کشاورزی در سال جهش تولید است، افزود: این استان در حوزه صنایع تبدیلی رتبه اول کشوری را دارد.

کد خبر 5107866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha