معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد:

اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار برای توسعه اشتغال روستایی در کشور

اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار  برای توسعه اشتغال روستایی در کشور

گچساران- معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱.۵میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی در سال جاری برای توسعه اشتغال روستایی در کشور اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله میرزایی عصر سه شنبه در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های نیمه تمام شهرستان گچساران افزود: این میزان تسهیلات به طرح‌های بخش‌های کشاورزی، صنعت، خدمات، صنعت فرآوری و خدمات ویژه گردشگری و بوم گردی و حمل و نقل و بسته بندی با سود کم پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات به شکل گیری اشتغال روستایی و نوین سازی کشاورزی در کشور کمک می‌کند، گفت: به دستور وزیر کار ۱۰ استان که بیشترین نرخ بیکاری در کشور را دارند مشخص و پروژه‌های نیمه تمام و مشکلات این استان‌ها بررسی می‌شود.

میرزایی افزود: در این سفر از پروژه‌های مختلف استان بازدید شد و در شهرستان گچساران نیز پروژه سد در حال ساخت چمشیر، پتروشیمی، مرکز فنی حرفه‌ای، کارخانه روغن، کارخانه ماشین سازی و چند طرح در شهرک صنعتی گچساران بازدید و مشکلات این طرح‌ها بررسی شد.

وی تصریح کرد: در بازه زمانی یک یا دو ماهه با سفر به این استان مشکلات و موانع طرح‌ها و پروژه‌ها بررسی و در راستای توسعه بیشتر استان راهکارهای لازم ارائه شده و رحهای در اولویت، تسهیلات دریافت می‌کنند.

میرزایی افزود: یکی ار طرح‌های مهم در شهرستان گچساران، طرح سد چمشیر بوده که زیر مجموعه وزارت رفاه است و با تکمیل این سد شاهد تحولی چشمگیر و مطلوب در حوزه اشتغال در این شهرستان خواهیم بود.

کد خبر 5108099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha