۹ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۲۸

نامه تشکل های دانشجویی کرمانشاه به نمایندگان مجلس؛

عدالت اجتماعی در بودجه ۱۴۰۰ به فجیع‌ترین نحو اعمال شده است

عدالت اجتماعی در بودجه ۱۴۰۰ به فجیع‌ترین نحو اعمال شده است

کرمانشاه- تشکل های دانشجویی کرمانشاه طی نامه ای به نمایندگان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خواستار بررسی دقیق بودجه ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق برای اجرای درست عدالت اجتماعی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تشکل‌های دانشجویی کرمانشاه طی نامه‌ای به نمایندگان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خواستار بررسی دقیق بودجه ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق برای اجرای درست عدالت اجتماعی شدند.

متن نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

آقایان دکتر ابراهیم عزیزی، دکتر عبدالرضا مصری و دکتر محمد رشیدی (نمایندگان محترم حوزه‌ی انتخابیه کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی)

با سلام و احترام

همانگونه که مستحضرید لایحه‌ی بودجه‌ی ۱۴۰۰ مطابق اظهار نظرات کارشناسان مربوطه، مخصوصاً مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی دارای ایراداتی اساسی است که می‌تواند کشور را به سمت بحران‌های جدی بکشاند.

مقام معظم رهبری در سال ۹۷ فرمان اصلاح ساختاری بودجه را صادر کردند، اما در عمل اتفاقی که دولت امروز رقم زده حتی عقبگرد نسبت به لوایح بودجه سنوات گذشته است که سال‌ها مطالبه کاهش سهم نفت در بودجه و افزایش سهم درآمدهای مالیاتی برای تحقق عدالت اجتماعی نه تنها محقق نشده که در بودجه ۱۴۰۰ نیز به فجیع‌ترین نحو خود اعمال شده است.

کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند بودجه ۱۴۰۰، رقمی در حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری دارد، این مسئله می‌تواند موجب تشدید تورم کنونی شود و فشاری که عموماً متحمل طبقه مستضعف و محروم جامعه می‌شود.

استان کرمانشاه نیز که سالهاست در حال چشیدن رنج محرومیت است خواهان اقدام فوری نماینگان استان خود مطابق شرایط کنونی کشور و استان کرمانشاه هستند.

تأمین ۵۹۰ هزار میلیارد تومان از منابع درآمدی بودجه (نزدیک به ۷۰ درصد آن) از منابع مجهول الوصول یا همان درآمدهای ناپایدار که عمدتاً مربوط به فروش نفت و فروش اوراق ارزی و ریالی است در وضعیت کنونی می‌تواند کشور را وارد بحران بدهی نماید و طبیعی است در این شرایط اگر فکری به حال این منابع مجهول الوصول بودجه نشود، می‌تواند کشور را در ۲ گانه تورم_مذاکره قرار دهد.

خداوند متعال را شاکریم که سه نفر از نمایندگان مردم شریف کرمانشاه برای اولین بار هر سه نفر به کمیسیون تلفیق راه یافتند و ۲ کرسی در هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق را نیز از آن خود کردند؛ از این‌رو از شما نمایندگان محترم مطالبه ویژه داریم که در بررسی بودجه سال ۱۴۰۰، به نکات ذکر شده توجه نمائید.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی و حرفه‌ای کرمانشاه

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل علوم پزشکی

کد خبر 5108101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha