۱۰ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۵۵

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

هواهای نفسانی و زیاده خواهی عامل اصلی ایجاد فتنه ۸۸ بود

هواهای نفسانی و زیاده خواهی عامل اصلی ایجاد فتنه ۸۸ بود

بجنورد- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در سفر به شهر درق گفت: برخی زیاده‌خواهی‌ها و هواهای نفسانی فتنه عظیمی در سال ۸۸ در کشور ایجاد کرد که خسارات فراوانی به نظام وارد آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری صبح امروز در نخستین سفر شهرستانی پس از انتصاب به‌عنوان نمایندگی ولی‌فقیه در استان و امامت جمعه بجنورد به شهر درق در بخش مرکزی شهرستان گرمه سفر کرد.

حضور در گلزار شهدا، نشست با امام‌جمعه و مسئولان شهر درق و شهرستان گرمه، دیدار با اقشار مختلف مردم و … ازجمله برنامه‌های سفر یک‌روزه حجت‌الاسلام والمسلمین نوری به شهر درق است.

حجت الاسلام نوری در نشست با امام‌جمعه و مسئولان درق و شهرستان گرمه، با گرامیداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: دخت نبی مکرم اسلام نخستین شهیده راه ولایت و حمایت از مولای متقیان است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به سالگرد قیام ۹ دی، بیان کرد: در سال ۸۸ به دلیل برخی زیاده‌خواهی‌ها و هواهای نفسانی فتنه عظیمی در کشور روی داد که خسارات فراوانی به کشور و نظام زد.

وی با بیان اینکه وقتی فتنه آغاز شد همه نظام استکباری پشت سر فتنه قرار گرفته و از فتنه گران حمایت مالی و معنوی کردند، افزود: دنیای استکبار گمان می‌کرد می‌تواند این نظام را ساقط کند؛ اما به برکت خون شهدا، بصیرت مردم و تدابیر و مدیریت رهبر معظم انقلاب فتنه مهار شد و ملت ما با حضور خود در ۹ دی بساط فتنه را جمع کرد.

حجت الاسلام نوری در ادامه با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید سلیمانی و چهلم شهید فخری زاده، گفت: این شهیدان به ندای مقام معظم رهبری پاسخ دادند و میثاق با ولایت را در عمل به اثبات رساندند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به ترس و واهمه جبهه استکبار از ایران اسلامی و انقلابی به‌واسطه فعالیت‌های شهدایی چون شهید سلیمانی و فخری زاده، بیان کرد: ترس و واهمه‌ای که نظام در دل استکبار ایجاد کرده به برکت خون همه شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم است.

درق بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است

وی در ادامه با اشاره به پیشتازی درق در مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی و دفاع از انقلاب و نظام اسلامی، افزود: درق در زمانی که روستا بود و هنوز شهر نشده بود به‌تنهایی ۶۰ شهید تقدیم انقلاب کرد؛ به‌گونه‌ای که بعد از کربلای ۴ در کمتر از ۱۰ روز ۱۲ شهید به روستا آوردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه اهالی درق ایثارگر، دارای روحیه انقلابی و اهل شهادت و مبارزه هستند، اضافه کرد: درق هم در دوران رژیم ستم‌شاهی منطقه مبارز و مرکز حرکت‌های اعتراضی و تظاهرات علیه شاه بود و هم پس از انقلاب برای دفاع از کیان انقلاب و نظام در خط مقدم قرار داشت.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: معیار انتخاب درق به‌عنوان مقصد نخستین سفر شهرستانی نیز شهید و شهادت بود؛ زیرا این منطقه به نسبت جمعیت بیشترین شهید و ایثارگر را تقدیم انقلاب کرده و نخستین شهید مدافع حرم خراسان شمالی هم اهل این شهر است.

وی در انتها گفت: از این پس نیز شهادت و شهید معیار سفرهای ما خواهد بود تا از شهدا الگو گرفته و از آن‌ها برای کار بیشتر انرژی بگیریم؛ زیرا خون شهید به همه جامعه پویایی داده و آن را به حرکت وامی‌دارد.

کد خبر 5108808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha