۱۱ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۳۴

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبرداد:

پرداخت۲۵۰میلیاردتومان تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی در سال‌جاری

پرداخت۲۵۰میلیاردتومان تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی در سال‌جاری

زنجان-مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، از پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا خواجه‌ای صبح پنج شنبه در جلسه شورای اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یک نهاد انقلابی بوده و هدفی جز خدمت به مردم ندارد، گفت: تا به امروز حدود ۵۴ درصد از واحدهای مسکونی غیرمقاوم روستایی در استان زنجان مقاوم‌سازی شده است.

وی با یادآوری اینکه از ۹۲ هزار و ۶۵۷ واحد مسکونی روستایی حدود ۴۹ هزار و ۹۸۰ واحد مسکونی در بحث سیل، زلزله و … مقاوم‌سازی شده است، افزود: در همین راستا امسال ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان زنجان تخصیص داده شده است.

خواجه ای تصریح کرد: علاوه بر این ۱۶۰ میلیارد تومان در بحث مسکن محرومان در حال هزینه‌کرد هستیم که از این مبلغ ۶۰ میلیارد تومان به صورت بلاعوض اعطا شده، یعنی به ازای هر واحد مسکونی ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، نسبت به صدور ۲۷ درصد سند مالکیت اقدام شده است، ادامه داد: به دنبال این هستیم که این عدد را به بیش از ۵۰ درصد برسانیم، همان طور که امسال درخواست اعتبار مسکن روستایی برای ۷۰۰۰ واحد مسکونی بود که تا به امروز برای ۳۶۴۰ واحد مسکونی ابلاغ شده است.

خواجه‌ای با بیان اینکه امسال تعهد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای صدور سند واحدهای مسکونی شهری و روستایی ۲۰۰۰ واحد مسکونی است، اظهار کرد: این در حالی است که با اقدامات صورت گرفته و رایزنی‌های انجام شده، توانستیم این تعداد را به ۶۵۰۰ واحد مسکونی افزایش دادیم که بیش از سه برابر تعهد این اداره‌کل است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان بیان کرد: همچنین تا به امروز برای بیش از ۵۰۰۰ پرونده در زمینه صدور سند مالکیت واحدهای مسکونی رأی صادر شده است. یعنی جهش ۲.۵ برابری در بحث صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی شهری و روستایی داشته‌ایم.

خواجه ای با یادآوری اینکه تا به امروز ۱۰ درصد بالای نرم کشوری در خصوص طرح‌های عمرانی اجرا کرده‌ایم، عنوان کرد: این بدان معنی است که عملاً ۶۰ درصد روستاهای استان دارای طرح هادی است.

این مسئول متذکر شد: مطالعات طرح هادی به طور صد درصد انجام شده اما ۱۹۴ روستا نیازمند بازنگری طرح‌های هادی است که متاسفانه تا به امروز هیچ اعتباری برای بازنگری طرح‌های هادی از محل اعتبارات دولتی به این اداره‌کل اختصاص پیدا نکرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه این اداره‌کل از دهیاران ۶ میلیارد تومان طلب دارد، از مقاوم‌سازی ۶۰۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان معادل ۳۳ درصد در سال‌جاری خبر داد و گفت: این در حالی است که هنوز ۶۷ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان غیرمقاوم بوده و نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه واحدهای مسکونی روستایی نیاز به مقاوم‌سازی در همه شهرستان‌های استان پراکنده است، افزود: ۲۷۴ روستا در استان در مسیر سیل قرار داشته و نیاز است که موضوع سیل‌بند و مقاوم‌سازی در این روستاها به جد دنبال شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد: مجموع اعتباری که امسال برای طرح‌های هادی اعم از اعتبارات ملی و استانی تخصیص داده شده حدود ۱۰ میلیارد تومان است که ۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و ۳ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات استانی بوده، این در حالی است که اعتبار ابلاغ شده در این زمینه ۲۰ میلیارد تومان بود.

خواجه‌ای با بیان اینکه تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی توسط دولت اختصاص می‌یابد، ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغیه صادر شده در این زمینه را به بانک‌های عامل اعلام کرده و متقاضیان را معرفی و کارهای مربوط به این موارد را پیگیری می‌کند و دولت نیز بانک‌ها را مکلف کرده است که در این راستا همکاری‌های لازم را از جمله در بحث تضامین زنجیره‌ای داشته باشند.

وی با یادآوری اینکه استان زنجان توانست در بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی و نیز مسکن محرومان رتبه اول را در کشور به خود اختصاص دهد، اظهار کرد: در بحث مسکن محرومان استان زنجان بیش از ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت و بیش از ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض در این زمینه اعطا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در ادامه گریزی به موضوع اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن زد و با اشاره به اینکه تعهد این اداره‌کل در این خصوص حدود ۱۰۹۰ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بود، یادآور شد: در این زمینه هیچ‌گونه کم‌کاری از سوی این اداره‌کل صورت نگرفته و در برخی از شهرها نیز متقاضی نداریم.

خواجه‌ای گفت: به عنوان مثال در ماه‌نشان بیش از ۳۷۰۰ نفر ثبت‌نام کننده داریم که فرم «ج» ۳۱۰۹ نفر از آن‌ها سبز شده است و از این تعداد نیز ۵۶۹ نفر واریزی وجه داریم. در قیدار نیز حدود ۱۱۴۰ نفر ثبت‌نام کننده داریم که مشکل تامین زمین، دغدغه اصلی این شهر بوده و این مشکل مربوط به ما نیست و راه و شهرسازی متولی این موضوع است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: تا زمانی که زمین برای اجرای این طرح اختصاص نیابد، قادر به ساخت واحد مسکونی در طرح اقدام ملی تولید مسکن نخواهیم بود.

کد خبر 5109225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha