۱۲ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۰۳

مدیر جامعه‌الزهرا (س):

دوری از جناح‌بندی‌ها و دیدگاه فراملی شاخصه مکتب حاج قاسم است

 دوری از جناح‌بندی‌ها و دیدگاه فراملی شاخصه مکتب حاج قاسم است

قم- مدیر جامعه الزهرا با اشاره به شاخصه‌های مکتب شهید سلیمانی گفت:تبعیت از رهبری، اخلاص، نگاه و دیدگاه فراملی و بی‌اعتنایی به جناح‌بندی‌های سیاسی از شاخصه‌های مکتب شهید سلیمانی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، گفت: دو نکته اساسی در رابطه با شهادت سردار سلیمانی وجود دارد، نخست اینکه از زمانی که این خبر فاجعه‌بار را شنیدیم، علاوه بر آن غم و تأثری که در دل‌ها ایجاد شد، احساس کردیم که این شهادت سرآغاز یک مسیر جدید در سیاست بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و جبهه مقاومت را در کل منطقه وارد یک فاز جدید خواهد کرد.

وی افزود: بر اساس منطق بسیاری از اندیشه‌های مادی، مرگ پایان فعالیت و اختتام پرونده است، اما بر اساس باور و تفکر ما شهادت یک آغاز است، شهید مطهری اندیشه‌هایش نه در زمان حیاتش بلکه در زمان شهادتش فراگیری عمومی پیدا کرد.

شاخصه‌های مکتب شهید سلیمانی

مدیر جامعة‌الزهرا با اشاره به اینکه شهادت شهید بهشتی، خط انحراف در آن برهه از تاریخ انقلاب را حذف کرد، بیان کرد: سردار سلیمانی با شهادت و خون مظلومانه‌اش مسیر جدیدی را در برابر ملت‌های منطقه گذاشت که امیدواریم آثار و ثمراتش بیش از آنچه تاکنون در وحدت‌بخشی نیروهای مقاومت مشاهده شده، در آینده دیده شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مکتب شهید سلیمانی افزود: ما بسیج را به عنوان یک سازمان نمی‌شناسیم، بلکه به عنوان یک تفکر می‌شناسیم و همه افرادی که با نام و بی‌نام، با عنوان و بدون عنوان، با سازماندهی و بدون سازماندهی، خالصانه برای خدا در جبهه و پشت جبهه در صحنه‌های مختلف اقتصاد، تجارت، صنعت، کشاورزی و خدمات در مسیر اهداف مقدس بسیج کار می‌کنند را بسیجی می‌دانیم.

تبعیت از رهبری، اخلاص و دوری از جناح‌بندی‌های سیاسی

مدنی با بیان اینکه اگرچه شخصیت شهید سلیمانی بسیار ارزنده و توانمند در ابعاد مختلف بود، اما مهم جبهه تفکری شهید سلیمانی است، گفت: رهبر معظم انقلاب درباره شهید سلیمانی این تعبیر را به کار بردند که سلیمانی تنها یک فرد نیست، بلکه یک مکتب است و این جبهه فکری شاخصه‌هایی دارد که یکی از آنها اخلاص است که باعث همه آن پیروزی‌ها و موفقیت‌ها شد و شاخصه دوم این مکتب، توجه به وحدت همه نیروها در تبعیت از رهبری است.

وی افزود: سردار سلیمانی هیچگاه وارد بازی‌های سیاسی و دسته‌بندی‌های جناحی نشد و جناح‌بازی‌ها و سیاسی‌کاری‌ها نتوانست ایشان را از رهبری جدا کند و تبعیت از رهبری که در وصیت نامه شهید سلیمانی بر آن تاکید شده و بی‌اعتنایی به سیاسی‌کاری‌ها و سیاست‌بازی‌ها و در عین حال توجه به اصل نظام و انقلاب اسلامی به عنوان یکی از شاخصه‌های تفکر شهید سلیمانی است.

توجه به اصل انقلاب اسلامی و افق فراملی و بین‌المللی

عضو شورای سیاستگذاری جامعة‌الزهرا (س) داشتن دیدگاه فراملی و بین‌المللی را از دیگر شاخصه‌های مکتب شهید سلیمانی دانست و بیان کرد: فکر کردن به مسائل امت اسلامی و بشریت، افق بلندی را جلوی ما قرار می‌دهد که باعث می‌شود در اقصی نقاط جهان افراد احساس کنند سرباز این مکتب هستند و از این رو شهید ابومهدی مهندس در مصاحبه‌ای می‌گوید من سرباز سلیمانی هستم.

وی با بیان اینکه وقتی به شهید ابومهدی می‌گویند که سلیمانی ایرانی است و شما مسئول یک سازمان نظامی در عراق هستید، می‌گوید فرقی نمی‌کند و من سرباز سلیمانی هستم، افزود: آنچه که باعث می‌شود ابومهدی المهندس بگوید من سرباز سلیمانی هستم، این است که احساس می‌کند سلیمانی به عنوان یک تفکر، همه بشریت برایش محترم و گرامی است و باید از همه ارزش‌ها، کرامت‌ها و منافع امت اسلامی دفاع کرد.

تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر در انجام مسؤلیت‌ها

مدنی با اشاره به ضرورت ترویج این اندیشه در میان نسل جوان بیان گفت: شاخصه دیگر مکتب شهید سلیمانی، تلاش بی‌منتها و خستگی‌ناپذیری است. زندگی این شهید والامقام مثل یک شعله پرفروغ و پر فوران آتش‌فشان همواره در حرکت و تحرک در جبهه‌های جهاد و تلاش بوده و لحظه‌ای آرام نگرفته است.

وی مسؤلیت و دِین سنگین خون شهدایی چون سردار سلیمانی را تبیین کرد و افزود: همه باید بی‌وقفه برای ادای این دِین تلاش کنیم و امیدواریم خدای متعال به همه ما توفیق دهد بتوانیم دین خود را به این خون‌های مطهر ادا و این مسیر را مانند حاج قاسم با سرافرازی و روسفیدی به پایان رسانیم.

مدیر جامعة الزهرا در پایان با اشاره به ریزش‌های انقلاب، بیان کرد: ممکن است برخی کم بیاورند، کوتاهی کنند و در میانه راه مخالفت‌ها و زمزمه‌هایی کنند، اما شاخصه‌ها و آموزه‌های دینی ما می‌گوید بدون توجه به این زمزمه‌های ناصحیح در مسیر ترسیم شده توسط اسلام عزیز و تشیع گرانقدر تا زمان تسلیم شدن پرچم به دست مبارک امام زمان (عج) به مسیرمان ادامه دهیم و بر خط خونین جهاد و شهادت استوار بمانیم.

کد خبر 5109890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha