۱۳ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۱۷

رئیس‌کل دادگستری لرستان خبر داد:

موافقت با ایجاد دادگاه عمومی بخش «خاوه»

موافقت با ایجاد دادگاه عمومی بخش «خاوه»

نورآباد- رئیس‌کل دادگستری لرستان از موافقت قوه قضاییه با ایجاد دادگاه عمومی بخش «خاوه» خبر داد و گفت: پیگیر افتتاح بازداشتگاه شهرستان دلفان در شهر نورآباد هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رزم امروز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خوشبختانه آمار عملکرد همکاران قضائی شهرستان دلفان در باب کاهش ورودی و افزایش مختومه شدن پرونده‌ها، خوب و مفید و قابل قبول است؛ اظهار داشت: نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در این شهرستان ۱۰۴ درصد را نشان می‌دهد؛ البته نیاز به ایجاد تعداد دیگری از مراجع قضائی و افزایش و تقویت چارت تشکیلاتی دادگستری دلفان هستیم.

وی یادآور شد: در این راستا مجوز افتتاح شعبه دوم بازپرسی، مجوز افتتاح شعبه ۱۰۳ کیفری ۲ و مجوز شعبه سوم دادگاه حقوقی اخذ شده است.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه ایجاد این شعبات قضائی در جهت حل و فصل اختلافات و رفع اطاله دادرسی مؤثر است، تصریح کرد: با ایجاد دادگاه عمومی بخش «خاوه» هم موافقت شده است و ساختمان آن هم تملک شده و با تأمین نیروی انسانی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

رزم با تاکید بر اینکه آمار زندانیان شهرستان و اقامت در زندان پارسیلون و زندان مرکزی خرم آباد نگران کننده است و موجب تحمل و زحمت برای خانواده آنان است، افزود: مدیرکل سازمان زندان‌های استان قول داده اند و پیگیری می‌شود تا شاهد افتتاح بازداشتگاه شهرستان دلفان در شهر نورآباد باشیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه تعداد معتادین متجاهر در دلفان زیاد است و شاهد معضل کارتن خوابی و کودکان کار در این شهرستان هم هستیم، گفت: مدیرکل بهزیستی باید مساعدت کنند تا کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ را افتتاح کنیم تا در جهت ساماندهی و کاهش معتادین مؤثر باشد.

رئیس کل دادگستری لرستان همچنین بر لزوم تسریع در صدور اسناد کاداستر و اسناد تک برگی تاکید کرد و گفت: ایجاد سامانه پایش تصویری شهر و کنترل ورودی و خروجی شهرستان در جهت پیشگیری از وقوع جرم مهم است، قول پیگیری داده ایم تا بتوانیم در این راستا اعتباری تأمین کنیم.

کد خبر 5111060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha