۱۵ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۴۵

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

اعتبار جدید به سد «تاج امیر» اختصاص یافت/ وعده افتتاح در سال ۱۴۰۱

اعتبار جدید به سد «تاج امیر» اختصاص یافت/ وعده افتتاح در سال ۱۴۰۱

خرم‌آباد- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از افزایش و اختصاص اعتبار جدید به پروژه سد «تاج امیر» خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار، این سد در سال ۱۴۰۱ بهره برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن‌نژاد امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه احداث سدها با هدف نگهداری و ذخیره آب‌های سطحی برای مصارف شرب، صنعت و کشاورزی بوده و نقش مهمی در کنترل سیلاب‌ها دارند، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۶ سد در سطح استان لرستان در دست مطالعه است که از این تعداد ۷ سد در حال اجرا و ۶ سد در وضعیت بهره‌برداری قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار جهت راه اندازی سد تاج امیر خبر داد و افزود: این سد به دلیل وجود برخی مشکلات مدت‌ها راکد مانده بود که با پیگیری انجام شده هم‌اکنون منابع مالی خوبی به این پروژه اختصاص داده شده است و ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره‌برداری از آن زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر فراهم می‌شود.

حسن نژاد اظهار داشت: اعتبار ابلاغی این پروژه در سال ۹۹ از ۵ میلیارد تومان به حدود ۲۵ میلیارد تومان افزایش یافته و هم‌اکنون از محل اعتبارات جهش تولید ۲۰ میلیارد تومان و از تهاتر بدهی مالیاتی ۱۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شده است و در صورت تأمین اعتبار در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: برای تنوع بخشی به تأمین منابع مالی جهت تکمیل سدهای آبسرده و شهید بروجردی و مخملکوه، استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۵۶ به منظور جذب سرمایه گذار در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خاطر نشان کرد: با جذب به موقع اعتبارات، روند تکمیل و پیشرفت سدسازی در استان با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

کد خبر 5113716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha