۱۵ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۴۸

معاون عمرانی استاندار سمنان خبر داد؛

۳ روستای بدون بیکار در سطح استان سمنان وجود دارد

۳ روستای بدون بیکار در سطح استان سمنان وجود دارد

سمنان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از شناسایی سه روستای بدون بیکار با اقدامات انجام شده در راستای اشتغال و توسعه روستایی در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر فخری در نشست شورای روستایی و عشایری استان سمنان که ظهر دوشنبه در استانداری سمنان تشکیل جلسه داد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه روستایی، نگهداشت جمعیت و ارتقای اشتغال روستایی در سطح استان، بیان کرد: هم اکنون سه روستای بدون بیکار در سطح استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه طرح روستای بدون بیکار در روستای جودانه میامی، دهملای شاهرود و محمد آباد میامی با موفقیت به انجام رسیده است، افزود: هر کدام از این روستاها با مزیت‌های خاص خود در زمینه دامداری، مصنوعات چوبی و همچنین پیراهن دوزی، امروز به قطب تولید روستایی استان بدل شده و دیگر هیچ جوان بیکاری ندارند.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه این روستاهای بدون بیکار تجربه خوبی در سطح استان هستند که می‌توان آن را به دیگر نقاط و روستاهای کشور نیز تعمیم داد، گفت: توسعه و آبادانی روستاها و مهاجرت معکوس دو پدیده مهمی است که در بستر اشتغال و اقتصاد میسر می‌شود و لذا در این طرح‌ها، به موضوعات مذکور اشاره ویژه شده است.

فخری درباره راهکارهای رفع مشکلات روستایی به خصوص محرومیت، تاکید کرد: یکی از اقدامات مهمی که باید در این زمینه صورت گیرد، همراهی همه دستگاه‌های مذکور و دادن اختیارات به مدیران محلی است که با مشکلات آشنا هستند و لذا این موضوع در استان سمنان پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه دیگر اقدامی که در سطح توسعه روستایی استان سمنان صورت گرفته، شناخت مزیت‌های هر منطقه است، ابراز داشت: محرومیت ناشی از نبود شناخت از ظرفیت‌های روستاها است که در این راه نیز اقدامات مفیدی در سال‌های اخیر صورت گرفته است.

کد خبر 5113933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha