۱۵ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۵۹

داورزنی تشریح کرد؛

زمان پایان کار«آرمات»ودلیل انتخاب وکیلی برای تیم والیبال نوجوانان

زمان پایان کار«آرمات»ودلیل انتخاب وکیلی برای تیم والیبال نوجوانان

رئیس فدراسیون والیبال درباره انتخاب محمد وکیلی به عنوان سرمربی تیم نوجوانان سال ۱۴۰۱ گفت: مأموریت وکیلی استعدادیابی بازیکنان در کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، با اعلام سایت فدراسیون رسمی والیبال، محمد وکیلی هدایت تیم نوجوانان در سال ۱۴۰۱ را برعهده گرفت. این خبر در حالی منتشر شد که مسعود آرمات در حال حاضر هدایت تیم نوجوانان را در مسابقات جهانی ۱۴۰۰ برعهده دارد.

محمدرضا داورزنی درباره اهداف فدراسیون والیبال برای انتخاب دو سرمربی مجزا در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مسابقات آسیایی برگزار نشد و عملاً در سال ۱۴۰۰ هیچ رویداد آسیایی اتفاق نیفتاد. از طرف دیگر نیز کانون‌ها و باشگاه‌های والیبال تعطیل بودند به همین دلیل فرصت سوزی در یک نسل اتفاق افتاد. برای اینکه حقی ضایع نشود و نگرانی بابت پشتوانه سازی تیم نوجوانان اتفاق نیفتد، قرار شد تیمی مجزا از تیم حال حاضر نوجوانان تشکیل شود.

رئیس فدراسیون والیبال اظهار داشت: استراتژی فدراسیون این است تا فرصت از دست رفته در سال ۱۳۹۹ را جبران کند. تیم نوجوانانی که سال آینده میزبان مسابقات قهرمانی جهان است، در سال جاری هیچ مسابقه آسیایی را انجام نداده است. روال کار این است تا تیم ابتدا در مسابقات آسیایی شرکت کند و سپس به رویداد جهانی برود.

وی ادامه داد: از آنجایی که هیچ رویداد آسیایی رخ نداد، ما باید تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان را از دلِ مسابقات قهرمانی کشور، باشگاه‌های نوجوانان و مسابقات دانش آموزی انتخاب کنیم. آرمات باید تیم را انتخاب و برای مسابقات ۱۴۰۰ آماده کند.

داورزنی تأکید کرد: هدف فدراسیون این است به خاطر فاصله پیش آمده از امروز تا تیر- مرداد ۱۴۰۱ تیمی آماده شود تا برای مسابقات قهرمانی آسیا مهیا شود. هدف گذاری ما بلندمدت است و در واقع باید بازیکنانی برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس آماده کنیم. یکی از سیاست‌های کلان فدراسیون، پوست اندازی تیم ملی از المپیک تا المپیک است و ما باید از امروز استارت کار را بزنیم.

رئیس فدراسیون والیبال افزود: به همین دلیل مأموریتی به وکیلی داده‌ایم تا کارش را آغاز کند و استعدادهای والیبال را از اقصی نقاط کشور شناسایی کند. کار آرمات نیز پس از مسابقات جهانی ۱۴۰۰ تمام است. فدراسیون از هر دو تیم برای حضور در مسابقات جهانی و آسیایی حمایت می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که کار آرمات چیست، گفت: آرمات بازیکنانی را از رده نوجوانان و دانش آموزی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان انتخاب می‌کند و وکیلی مأموریت دارد تا از اقصی نقاط کشور استعدادهای مختلف از نظر فیزیک، قد و سن مناسب را شناسایی کند.

کد خبر 5114022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha