۱۵ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۲۷

سرپرست فرمانداری شاهرود:

۶۵ درصد تسهیلات مشاغل خانگی در شاهرود جذب شد

۶۵ درصد تسهیلات مشاغل خانگی در شاهرود جذب شد

شاهرود- سرپرست فرمانداری شاهرود با اشاره به معرفی طرح‌های مشاغل خانگی این شهرستان به بانک‌های عامل گفت: تاکنون ۶۵ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی در شاهرود جذب شد.

ابوطالب جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر در حاشیه جلسه کارگروه تخصصی اشتغال شاهرود به میزبانی فرمانداری ضمن بیان اینکه تا پایان سال جاری دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند ظرفیت‌های خود را در ایجاد فرصت‌های شغلی مشخص کنند، اظهار داشت: دولت در سال جاری برای ایجاد دو هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی در این شهرستان متعهد شده بود که در حال حاضر بیش از سهمیه مشخص‌شده فرصت شغلی ایجادشده و این رقم تا پایان سال افزایش خواهد داشت.

وی بابیان اینکه ۱۰۱ درصد از تعهدات در حوزه اشتغال شاهرود محقق شده است، افزود: در بخش پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی عقب‌ماندگی‌هایی وجود داشت که با طرح‌های جدیدی که به بانک‌ها معرفی‌شده است این عقب‌ماندگی رفع خواهد شد.

سرپرست فرمانداری شاهرود با تأکید بر اینکه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات به مشاغل خانگی شاهرود اختصاص‌یافته است، افزود: تاکنون ۶۵ درصد آن جذب‌شده و مابقی تا پایان سال جذب خواهد شد.

جلالی بابیان اینکه در حوزه اشتغال جامع ایثارگران کارگروهی برای پیگیری طرح‌ها ایجاد می‌شود، اضافه کرد: هم‌گام با اجرای این طرح تدوین سند توسعه اشتغال روستاها توسط منابع طبیعی و جهاد کشاورزی شاهرود در دست اقدام است که در این راستا قابلیت‌های روستاها بررسی و نیازسنجی برای ایجاد فرصت شغلی در روستاها انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه منابع مالی باید به سمت اشتغال روستایی سوق داده شود، گفت: معمولاً تعهداتی که برای دستگاه‌ها در سامانه رصد اشتغال مشخص می‌کنیم ضریبی از عملکرد دستگاه‌ها از سال قبل وجود دارد اما این در حالی است که برخی دستگاه‌ها می‌توانند تعهدات و مسئولیت بیشتری را بپذیرند.

کد خبر 5114027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha