۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۲۹

در دیدار دوجانبه امروز؛

عبدالله عبدالله: در دستیابی به صلح متعهدیم

عبدالله عبدالله: در دستیابی به صلح متعهدیم

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان امروز در دیدار با نماینده آمریکا در امور این کشور گفت: در دستیابی به صلح متعهدیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان امروز با زلمای خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در کاخ سپیدار کابل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش دفتر رسانه‌ای شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، خلیل‌زاد بی اشاره به ریشه خشونت ها در این کشور که به دنبال تهاجم سال ۲۰۰۱ واشنگتن به افغانستان ایجاد و تشدید شد؛ در این دیدار ادعا کرد: طرفین باید از فرصت موجود استفاده کرده برای برقراری صلح پایدار و آتش‌بس در افغانستان تلاش کنند. افزایش خشونت‌ها غیرقابل قبول است!

عبدالله عبدالله نیز در این باره گفت: هیات مذاکره کننده کشور ما برای شرکت در دور دوم مذاکرات بین الافغانی عازم دوحه شده است.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان تاکید کرد: برای دستیابی به صلح متعهد هستیم. افزایش خشونت‌ها و کشتار هدفمند برای مردم کشورمان غیر قابل قبول است.

این در حالی است که هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان با گروه طالبان امروز با هدف شرکت در دور دوم مذاکرات صلح عازم دوحه پایتخت قطر شد.

گفتنی است که مذاکرات صلح دولت افغانستان با گروه طالبان که در ۱۲ سپتامبر سال گذشته در دوحه پایتخت قطر آغاز شد؛ اما به‌دلیل اختلاف نظرها در دستور العمل ادامه مذاکرات به تعلیق درآمد و هیئت‌های دو طرف دوباره با توافق بر سر دستور کار گفتگوها را از سر گرفتند.

همچنین در پی نهایی شدن دستور کار گفتگوهای صلح در دوحه؛ طرف‌های مذاکره کننده دو طرف در ۱۴ دسامبر سال گذشته برای آغاز دور آتی مذاکرات پس از ۲۳ روز توافق کرده بودند.

گفتنی است، پس از حمله ائتلاف به سرکردگی آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ میلادی به بهانه مبارزه با تروریسم، آمارها آشکارا نشان می‌دهد که میزان خشونت، حملات تروریستی و ناامنی در این کشور همواره رو به افزایش بوده است.

کد خبر 5115124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha