۱۷ دی ۱۳۹۹، ۹:۵۰

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران:

برف فراوان مانع پیدا شدن ۵ کوهنورد مفقودی در دماوند شده است

برف فراوان مانع پیدا شدن ۵ کوهنورد مفقودی در دماوند شده است

دماوند- مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران از تداوم تلاش امدادگران برای پیدا کردن ۵ کوهنورد در ارتفاعات «دریاچه تار» دماوند خبر داد.

شاهین فتحی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص ادامه جستجوی مفقودین در ارتفاعات دریاچه تار اظهار داشت: ۵ کوهنورد در ارتفاعات دریاچه تار دماوند از شب گذشته مفقود شده‌اند و تلاش امدادگران و نجات گران جمعیت هلال احمر برای یافتن این افراد ادامه دارد.

وی گفت: تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهران همراه با یک فروند بالگرد جهت تسریع در عملیات جستجو و نجات به محل حادثه اعزام شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران در تشریح جزئیات افزود: در ساعت ۲۲ شب گذشته گزارشی مبنی بر مفقودی ۵ کوهنورد در ارتفاعات دریاچه تار دماوند به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران اعلام شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های لازم مشخص شد یک تیم ۵ نفره که قصد صعود به ارتفاعات زرین کوه را داشته‌اند، در مسیر بازگشت به دلیل کولاک در ارتفاعات مسیر خود را گم کرده و به سمت ارتفاعات دریاچه تار که در شهرستان دماوند واقع است حرکت می‌کنند.

فتحی با اشاره به اینکه برف زیادی در منطقه دریاچه تار دماوند وجود داشت، اذعان کرد: در ساعت اولیه حادثه دو تیم امداد و نجات از هلال احمر شهرستان دماوند به منطقه حادثه اعزام اما به دلیل وجود برف فراوان امکان ادامه عملیات جستجو و نجات میسر نشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: با هماهنگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از صبح امروز تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهران به همراه یک فروند بالگرد به ارتفاعات دریاچه تار اعزام شده است و عملیات جستجو و نجات جهت پیدا کردن این کوهنوردان در حال انجام است.

وی عنوان داشت: از هموطنان درخواست داریم، اخبار حوادث را از رسانه‌های معتبر دنبال کنند و در مواجهه با حوادث جاده‌ای یا کوهستان و در صورت نیاز به امدادرسانی در این حوادث نیز می‌توانند با شماره تلفن ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس حاصل نمایند.

کد خبر 5115400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha