نماینده پارلمان عراق:

لایحه بودجه به پارلمان بازگردانیده می شود/ دخالت آمریکا

لایحه بودجه به پارلمان بازگردانیده می شود/ دخالت آمریکا

نماینده پارلمان عراق از رویکرد نمایندگان برای بازگردانیدن بودجه به دولت عراق با هدف انجام اصلاحاتی در آن به علت دخالت آمریکا در تهیه آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، عالیه نصیف نماینده پارلمان عراق از رویکرد نمایندگان برای بازگردانیدن بودجه به دولت عراق با هدف انجام اصلاحاتی در آن به علت دخالت آمریکا در تهیه آن خبر داد.

وی افزود: حرف و حدیثهایی درباره دخالت آمریکا درتهیه بودجه عراق وجود دارد و اصرار بر اجرایی شدن آن وجود دارد.

نصیف همچنین تاکید کرد: علاوه بر آن تلاشهایی از سوی برخی طرفها برای تصویب بودجه با هدف تضمین توافقات مشکوک با اقلیم کردستان عراق، جریان دارد.

این نماینده پارلمان عراق بیان کرد: اقلیم کردستان عراق خواهان گرفتن پول و بودجه از دولت مرکزی بدون اینکه نفت و درآمدحاصل از گذرگاهها را به بغداد تحویل بدهد.

این در حالی است که روز یکم دیماه در سایه تداوم اعتراض ها در برخی شهرها به تصمیم دولت عراق برای کاهش ارزش دینار در برابر دلار و درج آن در لایحه بودجه سال ۲۰۲۱ میلادی، هیات وزیران عراق این لایحه را برای ارجاع به پارلمان تصویب کرده بود.

این درحالی است که «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق همواره، از سیاست اقتصادی خود دفاع کرده و گفته است که اقتصاد عراق نیاز به یک جراحی برای پیشبرد اصلاحات دارد که اگر انجام نشود، این کشور با فروپاشی روبه رو خواهد شد.

وی خود را نخستین متضرر از بودجه آتی عراق دانسته و گفته بود که کسی نباید درخصوص اصلاحات تردید داشته باشد.

کد خبر 5118686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha