۲۳ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۵۷

معاون استاندار البرز خبر داد؛

تعطیلی واحدهای تولید شن و ماسه البرز تا پایان هفته

تعطیلی واحدهای تولید شن و ماسه البرز تا پایان هفته

کرج - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز از تعطیلی تمام واحدهای تولید شن و ماسه، آسفالت و بتن تا پایان هفته جاری به دلیل آلودگی هوای البرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی درویش‌پور صبح سه‌شنبه در خصوص اقدامات کاهش آلودگی هوای استان درباره مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای البرز اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد تمام واحدهای تولیدی شن و ماسه، آسفالت و بتن تا پایان هفته تعطیل شوند که مسئولان محیط‌زیست بر این موضوع باید نظارت کنند.

وی با بیان اینکه تأکید استاندار این است که باید قانون هوای پاک را بند به بند در استان اجرایی کنیم، تصریح کرد: اجرای این قانون می‌تواند کمک کند تا بتوانیم مراحل آلودگی هوا را پشت سر بگذاریم.

ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در کرج و فردیس

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز بر ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در کرج و فردیس تأکید کرد و گفت: حتماً باید برای تردد کامیون‌های دودزا، اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌هایی که مطابق با استانداردها نبوده و معاینه فنی ندارند، ممنوعیت ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در این راستا تمامی خودروهای فاقد برگه معاینه فنی در سطح شهر استان شناسایی و جریمه می‌شوند، خاطرنشان کرد: همچنین تردد تمام کامیون‌ها در سطح شهر کرج و فردیس از ساعت ۶ صبح تا ۹ شب ممنوع است و اجازه تردد ندارند.

درویش‌پور بیان کرد: برای جلوگیری از تشدید آلودگی هوا شهروندان از سوزاندن برگ‌ها در بوستان‌ها و معابر، خودداری کنند و شهرداری‌ها نظارت کنند تا پیمانکاران از سوزاندن شاخ و برگ و ضایعات فضای سبز خودداری کنند.

وی متذکر شد: تمامی فعالیت‌های پروژه‌های عمرانی در سطح شهر کاملاً تعطیل است و روند تعطیلی پروژه‌های عمرانی در راستای کاهش آلودگی‌ها در این هفته ادامه دارد.

کد خبر 5120331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha