مدیرکل استاندارد استان خبر داد:

۴۳۰۰ بازرسی از بازار کهگیلویه و بویراحمد انجام شد

۴۳۰۰ بازرسی از بازار کهگیلویه و بویراحمد انجام شد

یاسوج- مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد از تحقق ۴۳۰۰ بازرسی از بازار استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهمن رحمتی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۴۳۰۰ مورد بازرسی در قالب طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) در سطح بازار استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

رحمتی تصریح کرد: بازرسان اداره کل استاندارد استان و شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد به صورت محسوس و نامحسوس همانند مصرف‌کنندگان و خریداران عزیز به مراکز عرضه و واحدهای صنفی استان مراجعه کردند.

وی ابراز داشت: در این راستا ضمن بازرسی از تمام کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری موجود در واحد صنفی و ارائه گزارش بازرسی در هر مرحله از طرح با توجه به برنامه ابلاغی از سوی سازمان، نسبت به خرید این کالاها و ارسال آن به آزمایشگاه‌های ذیصلاح برای آزمون و دریافت نتیجه اقدام می‌کنند.

رحمتی اهداف طرح طاها را شناسایی واحدهای تولیدی و کنترل کالاهای مشمول استانداردهای اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌های تولیدی در راستای تأمین ایمنی، بهداشت و سلامت جامعه، جمع‌آوری کالاهای فاقد کیفیت از مراکز تولید، تمرکز، توزیع و عرضه و برخورد قانونی با واحدهای تولیدی غیر مجاز و فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد دانست.

مدیرکل استاندارد استان با بیان اینکه نظارت‌های استاندارد در حوزه تولید موجب ارتقای کیفیت آنها شده و به سود تولید داخلی است، عنوان کرد: در قالب طرح طاها، از تمامی واحدهای صنفی عرضه کننده مواد غذایی و کشاورزی، مصالح ساختمانی و معدنی، صنایع الکترونیک، نساجی و پوشاک، مکانیکی و واحدهای ارائه دهنده خدمات مشمول استاندارد اجباری، بازرسی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هم استانی‌های عزیز در هنگام خرید کالا، علاوه بر تاریخ تولید و انقضا، به نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد توجه کنند و با ارسال کد ۱۰ رقمی به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت استاندارد کالای خریداری شده مطمئن و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت، مراتب را با شماره رسیدگی به شکایات ۱۵۱۷ به این اداره کل اطلاع دهند.

کد خبر 5121940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha