۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۳۶

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه خبر داد؛

ورود موج سرما و سامانه بارشی برف و باران به کرمانشاه

ورود موج سرما و سامانه بارشی برف و باران به کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی و فعالیت سامانه های بارشی در هفته جاری از بارش برف و باران به همراه موج سرما در استان کرمانشاه خبر داد.

محمد خسروی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی با فعالیت موجی ناپایدار طی امروز در بعضی ساعات این سامانه سبب وزش باد نسبتاً شدید، رشد ابر و بارش پراکنده باران و برف در استان کرمانشاه خواهد شد و مقدار این بارش‌ها در منطقه اورامانات بیشتر خواهد بود.

وی افزود: در روز سه شنبه (۳۰ دی) به دلیل تضعیف موقت سامانه بارشی، مه صبحگاهی و احتمالاً رگبارهای خفیف مهمترین پدیده جوی در استان کرمانشاه است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت سامانه بارشی جدیدی از روز چهارشنبه، تصریح کرد: به دنبال این شرایط سامانه بارشی سردی در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه جو منطقه را متأثر کرده در بعضی ساعات سبب وزش باد نسبتاً شدید و بارش برف و باران در اکثر نقاط استان کرمانشاه می‌شود.

خسروی بیان کرد: شرایط ناپایدار طی ساعاتی از اواخر چهارشنبه تا صبح پنجشنبه و در نیمه غربی استان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی با بیان خروج سامانه بارشی در روز پنجشنبه از جو استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: با خروج این سامانه، از اواخر روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده، شاهد کاهش محسوس دمای شبانه، در برخی نقاط مه صبحگاهی و یخبندان در اکثر نقاط استان کرمانشاه خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره فعالیت سامانه‌های بارشی طی هفته جاری گفت: کاهش دید و اختلال در رفت و آمد و لغزندگی جاده‌ها در نواحی سردسیر بویژه گردنه‌ها و برای نواحی مرزی با احتمال غبار موقت پیش بینی می‌شود و به مردم توصیه می‌شود از ترددهای غیر ضروری و احتیاط در رانندگی و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند و در صورت تردد در جاده‌ها از همراه داشتن زنجیر چرخ و عملکرد سیستم گرمایشی خودرو خود اطمینان حاصل کنند.

کد خبر 5124523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha