۳۰ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۰۹

مدیرکل بنیاد شهید البرز:

شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند توجه جدی مسئولان است

شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند توجه جدی مسئولان است

کرج - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند توجه جدی مسئولان است و باید با حضور حداکثری برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سلیمان رستمیان ظهر سه‌شنبه در پانزدهمین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز که در محل سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به عنوان یکی از مهمترین امور فرهنگی کشور مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌توانیم در راستای حفظ نظام و انقلاب گام برداریم، تصریح کرد: اگر بتوانیم فرهنگ شهادت را به عنوان یک الگو در جامعه مطرح کنیم می‌توانیم به موفقیت‌ها بسیاری دست یابیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بیان کرد: یکی از مهمترین جلسات در حوزه زمینه ایثار و شهادت، شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که با توجه به اهمیت بالای آن باید با حضور تمامی مسئولان ذی‌ربط برگزار شود، این امر اهتمام این افراد می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند توجه جدی مسئولان است و باید با حضور حداکثری برگزار شود تا بتوانیم با هم‌اندیشی به تصمیمات راهبردی در این زمینه برسیم.

رستمیان با بیان اینکه باید هدف‌گذاری صحیحی برای تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه داشته باشیم، گفت: این امر نیازمند برگزاری جلسات هم‌فکری به صورت ویژه است.

وی اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کنگره ملی تجلیل از زنان شهیده، جانباز و آزاده کشور با نام «لشگر فرشتگان تاریخ ساز» اسفند ماه سال جاری به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کنگره بانوان شهید البرز برپا می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بیان کرد: کنگره استانی تجلیل از زنان شهیده، جانباز و آزاده نیز باید بعد از هماهنگی‌های لازم قبل از اجرای کنگره کشوری برگزار شود که نیازمند همکاری تمامی مسئولان ذی‌ربط است.

وی افزود: طرح سپاس، پیگیری امور ویژه بانوان در دستگاه‌های اجرایی و رفع مشکلات این عزیزان و شرکت در کنگره استانی از جمله وظایف عمومی دستگاه‌ها در اجرای این کنگره و وظایف تخصصی هریک از دستگاه‌ها نیز به وسیله وزارتخانه‌ها ابلاغ شده است.

رستمیان ادامه داد: توقع ما از دستگاه‌ها و نهادها این است که با مشارکت و اهتمام ویژه بتوانیم برنامه‌ای باشکوه و در شأن بانوان ایثارگر در استان برگزار کنیم تا حداقل بخشی از مجاهدت‌های آنها را ارج نهاده باشیم.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به داشتن ۱۷ هزار ایثارگر بانو افتخار می‌کند که در این بین استان البرز ۵۸ شهیده زن، ۶۵ جانباز و یک آزاده تقدیم نظام و کشور کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با بیان اینکه بانوان غیور ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نقشی والا و ارزشمند داشته‌اند، متذکر شد: این قشر با پیروی از مکتب عاشورا زینب‌گونه در همه مواقع حضور حماسی داشتند و با مجاهدت‌های خود در این زمینه نقش‌آفرینی کردند.

به گزار مهر، در این جلسه از اقدس کاویانی فرزند شهید، همسر شهید و خواهر دو شهید والامقام تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 5125769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha