۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۰۰

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

سرمایه گذاری در ورزش کشتی یک ضرورت است/ لزوم حمایت از ورزشکاران

سرمایه گذاری در ورزش کشتی یک ضرورت است/ لزوم حمایت از ورزشکاران

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر لزوم حمایت از ورزش و ورزشکاران گفت: به ویژه در ورزش کشتی که جنبه پهلوانی و قهرمانی دارد باید هزینه و سرمایه گذاری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد شاهرخی امروز چهارشنبه در دیدار با رئیس فدراسیون کشتی در سخنانی با اشاره به اینکه هرگونه توجه مالی و بودجه‌ای به ورزش کشتی جنبه سرمایه گذاری دارد و هزینه نیست، اظهار داشت: به جای اینکه بمانیم یک آسیب اجتماعی ایجاد شود و بعد برویم هزینه کنیم آن را حل کنیم، می‌توانیم از قبل در ورزش سرمایه گذاری کنیم تا دچار آسیب‌های اجتماعی نشویم و این موضوع یک امر عقلی، ضروری و بدیهی و علمی است.

وی با بیان اینکه به ویژه در ورزش کشتی که جنبه پهلوانی و قهرمانی دارد باید سرمایه گذاری شود، تصریح کرد: ورزش کشتی چه آزاد و چه فرنگی و چه ورزش باستانی آن با مسائل جوانمردی و پهلوانی، با ارزش‌ها و فضیلت‌ها گره خورده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه پهلوانی برخاسته از ذات ورزش کشتی است، افزود: بیشترین مدال‌ها از آن کشتی است و هر کسی عمداً و سهواً به این ورزش توجه نکند به منافع ملی ضرر زده است.

حجت الاسلام شاهرخی یادآور شد: وقتی پرچم کشور در المپیک یا در مسابقات جهانی به اهتزاز درمی آید، می‌بینیم چقدر به هویت ملی و اسلامی خود افتخار می‌کنیم؛ کسی که به این قبیل ورزش‌ها و رشته‌هایی که نام ایران اسلامی را مطرح می‌کند توجه نکند به منافع ملی ضرر زده است.

وی با اشاره به اینکه دفاع و حمایت از ورزش و کشتی گیران قهرمان و پهلوان را وظیفه خود می‌دانیم، گفت: لرستان مستعد برای ورزش‌هایی است که جنبه آمادگی جسمانی در آنها دخالت دارد، از جمله کشتی، وزنه برداری، دو و میدانی و...

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه در گوشه و کنار لرستان در سال‌های اخیر افراد زبده ای مطرح شده‌اند و گاهی به یک باره از عرصه ورزش بیرون می‌شوند یا خودشان می‌روند، اینها را باید شناسایی کنیم و نگذاریم این اتفاقات رخ دهد، تصریح کرد: ظرفیت‌های ما بیش از این است، حتماً بایستی نزول در تعداد ورزشکاران جبران شود و می‌شود با اندک توجهی آن عدد را جبران کرد و از نظر کیفی هم رشد یافت.

حجت الاسلام شاهرخی یادآور شد: ما در استان نیز رایزنی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

کد خبر 5126473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha