۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۵۶

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه خبر داد؛

آغاز بارش برف و باران از عصر امروز در کرمانشاه

آغاز بارش برف و باران از عصر امروز در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از آغاز بارش برف و باران از عصر امروز در استان خبر داد.

محمد خسروی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز بارش برف و باران از عصر امروز در استان کرمانشاه اظهار کرد: این سامانه، سردترین سامانه بارشی به استان بوده که در مناطق گرمسیری به صورت بارش باران و در سایر نواحی به صورت برف خواهد بود.

وی افزود: این سامانه با وزش باد نسبتاً شدید، گاهی شدید با احتمال رعد و برق و کاهش محسوس دمای هوا همراه خواهد بود، منطقه اثر این سامانه به شکل بارش برف به طور عمده در نیمه غربی استان کرمانشاه به ویژه منطقه اورامانات شامل پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود، روانسر و شهرستان‌های کرمانشاه، دالاهو و اسلام آبادغرب است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه این سامانه در مناطق گرمسیری شامل سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب به صورت بارش باران است، گفت: اوج فعالیت این سامانه از عصر امروز یکم بهمن ماه لغایت بامداد روز پنجشنبه دوم بهمن و پایان فعالیت عصر پنجشنبه خواهد بود.

وی ادامه داد: احتمال وقوع مخاطراتی همچون آب‌گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، کولاک برف و کاهش دید به ویژه در نواحی کوهستانی و گردنه‌ها از جمله پلنگانه، سیاه طاهر، چهارزبر، بیدسرخ، سرمیل و مروارید وجود داشته و از اواخر روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده یخبندان مشاهده می‌شود.

خسروی با اشاره به لزوم جلوگیری از خسارات و مخاطرات احتمالی تصریح کرد: پرهیز از ترددهای غیرضروری، احتیاط در رانندگی و پرهیز از صعود به ارتفاعات، همراه داشتن زنجیر چرخ و اطمینان از عملکرد سیستم گرمایشی خودروها در سفرهای ضروری جاده‌ای، مراقبت و اقدامات لازم به منظور حفظ ادوات و محصولات کشاورزی از جمله کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها به دلیل کاهش محسوس دمای هوا ضروری است.

گفتنی است، صرفه‌جویی و مدیریت بهینه حامل‌های انرژی به دلیل کاهش محسوس دمای هوا، مراقبت و اقدامات لازم در تقویت استحکام سازه‌های موقتی همچون گلخانه‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و دکل‌ها به دلیل وزش باد، اقدامات پیشگیرانه در مورد برف‌روبی معابر، گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی در این شرایط بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 5126619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha