۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۱۸

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

اجرای شخم زمستانه در ۳۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان

اجرای شخم زمستانه در ۳۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان

رشت- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تاکنون ۳۵ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد از اراضی شالیزاری گیلان شخم زمستانه شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم اکبرزاده پیش از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به وجود ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری در استان گیلان، اظهار کرد: در این ایام اجرای شخم زمستانه از اقداماتی است که سازمان جهاد کشاورزی کشاورزان را به انجام آن توصیه می‌کند.

وی با بیان اینکه کشاورزان می‌توانند با استفاده از نزولات جوی و آب باران اقدام به شخم زمین‌های شالیزاری کنند، گفت: تاکنون ۳۵ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد شالیزارهای استان گیلان شخم زمستانه زده شده اند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به مزایای اجرای شخم زمستان شالیزارها، افزود: یکی از مهم‌ترین مزایا و فواید انجام شخم زمستانه در اراضی شالیزاری ایجاد شرایط مطلوب برای انجام کشت در فصل زراعی است.

وی در ادامه اضافه کرد: اجرای شخم زمستانه و انجام پاک‌تراشی حاشیه مزارع از سوی کشاورزان زمینه کاهش جمعیت زمستان‌گذران آفت و کرم‌های ساقه خوار در مزارع شالیزاری مؤثر است.

اکبرزاده همچنین با اشاره به اینکه شخم زمستانه در اراضی دارای آب سطحی انجام می‌شود، گفت: کشاورزان قبل از انجام شخم زمستانه نیز باید از کودهای فسفاته استفاده کنند.

کد خبر 5128609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha