۱۵ تیر ۱۳۸۶، ۱۸:۴۳

مسئول بلندپایه عراقی :

تغییرات در دولت عراق قطعی است

تغییرات در دولت عراق قطعی است

یک مسئول بلندپایه عراقی که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد: دولت کنونی عراق به طور گسترده تغییر می کند اما نوری المالکی بر سمت خود باقی می ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک مسئول بلند پایه دولت عراق درگفتگو با روزنامه الشرق الاوسط با اشاره به اینکه به علت نبود خدمات رسانی اساسی، عراق بحران سیاسی و دولتی را پشت سرمی گذارد تاکید کرد: چاره ای جز تغییر دولت نیست و نوری المالکی به عنوان نخست وزیر در منصب خود باقی می ماند و در واقع دولت جدیدی تشکیل می دهد.

این مقام بلندپایه عراقی با اشاره به تصویب قانون نفت وگاز ازسوی دولت عراق گفت : پیشنهاداتی برای ایجاد تغییرات درقانون نفت عراق ازسوی وزیران وجود دارد که بدون آنکه اصل این قانون را تحت تاثیر قرار دهد، مورد توجه قرارمی گیرد.

این مقام مسئول عراقی که خواست نامش فاش نشود، از اینکه این موضوع بدون آنکه هیچ تغییری درآن صورت گیرد، چنین هیایویی ایجاد کرده، ابرازتعجب کرد و گفت : همه جناح هایی که به این مسئله اعتراض می کنند، پیش از این  به آن رای داده اند.

وی افزود: قانون نفت عراق تقویت وحدت ملی است ما می خواهیم ازطریق این قانون، همه عراقی ها با هم متحد شوند نه اینکه اختلاف و تفرقه بینشان به وجود بیاید.

این مقام عراقی درادامه گفت : برادران کرد ما تصور می کردند که قانون نفت تغییرات اساسی پیدا کرده است، اما به آنها اطلاع دادیم که اصل قانون همچنان به قوت خود باقی مانده و تغییر نکرده است و این سوء برداشت رفع شد. اما درمورد جریان صدر و جبهه التوافق باید گفت که این دو پیش ازاین با قانون نفت موافقت کرده اند و به آن رای داده اند.

کد خبر 513306

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha