۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۵۵

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

نگرانی در خصوص تخریب منازل روستایی پس از زلزله در فارس وجود ندارد

نگرانی در خصوص تخریب منازل روستایی پس از زلزله در فارس وجود ندارد

شیراز-مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس گفت: در صورت رخداد زلزله معمولی هیچ نگرانی در خصوص تخریب منازل روستایی وجود نداشته و مقاوم سازی در حال انجام است.

عطاالله زمانی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به اقدامات مقاوم سازی منازل روستایی نگرانی در خصوص تخریب منازل روستایی پس از زلزله‌های معمولی وجود ندارد این در حالی است که بیش از ۳۷۶ هزار مسکن روستایی در استان فارس بر اساس آمارهای رسمی وجود دارد.

وی افزود: در راستای انجام وظایف قانونی این اداره کل تاکنون بالغ بر ۲۴۰ هزار مسکن روستایی را مقاوم سازی کرده و ۵۲ هزار واحد مسکن روستایی نیز پس از وقوع حادثه توسط این اداره کل مقاوم سازی شده است.

زمانی تاکید کرد: یکی از وظایف قانونی این اداره کل افزایش مقاومت در منازل روستایی و ایجاد شرایط مناسب باری مقاومت سازی است تا بتوان زمینه افزایش مهاجرت‌های معکوس از نقاط شهری به روستاها و افزایش ضریب ایمنی زندگی روستایی فراهم کنیم.

او در ادامه یادآور شد: بالغ بر ۲۸۲ هزار سند روستایی نیز برای ساکنان روستاهای استان فارس صادر شده است لازم به یادآوری است که آمارهای نوسازی و مقاوم سازی در استان فارس بالغ بر ۱۵ درصد از میانگین کشور بیشتر است.

کد خبر 5134109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha