۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۴۸

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان:

۲۲ طرح منابع طبیعی وآبخیزداری در استان سمنان افتتاح می‌شود

۲۲ طرح منابع طبیعی وآبخیزداری در استان سمنان افتتاح می‌شود

سمنان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از افتتاح ۲۲ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال خبر داد و گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار این طرح‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر مرادی حقیقی صبح شنبه در نشستی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه از افتتاح ۲۲ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال خبر داد و بیان کرد: برای بهره برداری از این طرح‌ها در وسعت ۱۴ هزار و۶۰۷ هکتار، بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ۲۱ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری و یک طرح جنگل کاری شامل احداث سکو بتنی تولید نهال طی ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی سال جاری به صورت همزمان افتتاح می‌شود، ابراز کرد: هدف از اجرای طرح‌های آبخیزداری کنترل رسوب و کاهش خسارات ناشی از سیلاب و حفاظت آب و خاک دانست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست محیطی، کاهش خسارت‌های ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی از دیگر اهداف اجرای طرح‌های مذکور است، تاکید کرد: این طرح‌ها در سراسر شهرستان‌های استان افتتاح خواهند شد.

مرادی حقیقی بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستاییان، جوامع محلی و آبخیز نشین، بالا بردن ارزش‌های زیست محیطی تفرجگاهی مناطق زیر پوشش پروژه‌های آبخیزداری را از دیگر اهداف بیان کرد و افزود: طرح‌های منابع طبیعی همچنین نقش مؤثری در رونق تولید و مهاجرت معکوس به روستا دارد.

کد خبر 5134164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha