۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۰۶

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبرداد؛

نصب سومین دستگاه تشخیص مولکولی کووید ۱۹ در کردستان

نصب سومین دستگاه تشخیص مولکولی کووید ۱۹ در کردستان

سنندج- معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سومین دستگاه تشخیص مولکولی کووید ۱۹، اهدایی سازمان بهداشت جهانی در آزمایشگاه این دانشگاه در سنندج نصب و راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم قادری روز شنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های محلی کردستان اظهار داشت: آزمایشگاه مولکولی معاونت بهداشتی دانشگاه در اوایل اسفند سال گذشته با همت حوزه‌های مختلف دانشگاه به عنوان یازدهمین آزمایشگاه کشور مجوز انجام آزمایش SARS-CoV-PCR را گرفت.

وی افزود: پس از پایش نمایندگان سازمان بهداشت جهانی که در اوایل مهرماه صورت گرفت خوشبختانه کردستان در زمره پنج استان برتر کشور قرار گرفت و نشان سبز را نیز در این عرصه دریافت کردیم.

قادری اظهار کرد: این توانمندی و ظرفیت ایجاد شده در ایام کرونا ما را در شرایط ایده آلی قرار داد و تاکنون توانسته ایم به نحو احسن پاسخگوی مردم باشیم.

وی افزود: در اجرای پروژه پاسخ سریع به بیماران و به منظور افزایش ظرفیت انجام آزمایش کووید ۱۹، دستگاه «ترمال سایکلر» اهدایی از سوی سازمان جهانی بهداشت و شرکت پشتیبان در آزمایشگاه بخش مولکولی معاونت بهداشت در اختیار آزمایشگاه کردستان قرار گرفت و امروز شاهد نصب و راه‌اندازی سومین مورد از آن هستیم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هدف از اجرای این پروژه را تخصیص تجهیزات به آزمایشگاه‌های مولکولی در پاسخ به بیماری‌های مختلف از جمله کووید ۱۹ عنوان کرد و گفت: دو دستگاه استخراج اتوماتیک ژنوم نیز طی چند روز اخیر در این آزمایشگاه نصب شده است.

کد خبر 5134390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha