۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۲۱:۳۶

طی مراسمی تاکید شد؛

تبدیل شاهرود به یک گالری بزرگ شهری/ هنر به کمک فرهنگ مقاومت آمد

تبدیل شاهرود به یک گالری بزرگ شهری/ هنر به کمک فرهنگ مقاومت آمد

شاهرود- مجموعه مدیریت شهری شاهرود میزبان رونمایی از دو اثر فاخر هنری از هنرمندان بومی با موضوع شهید سلیمانی و شهید چمران بود تا تلفیقی از هنر مقاومت و ایثارگری به منصه ظهور برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از دو اثر فاخر هنری با موضوع تمثال مبارک شهید سلیمانی و شهید چمران، دو اسطوره ایثار و ایستادگی شامگاه یکشنبه و به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در حالی به میزبانی شورای شهر شاهرود برگزار شد که امام جمعه موقت این شهر، شهردار و اعضای شورای شهر و جمعی از هنرمندان شهرستان شاهرود مهمان این مراسم بودند.

دو اثر هنری در مایه نقاشی از تمثال شهیدان سلیمانی و چمران قرار است در ساختمان جدید شهرداری شاهرود که در دست ساخت است، قرار گیرد همچنین دو سالن همایش‌ها و جلسات در مدیریت شهری شاهرود به نام این دو اسطوره ایستادگی نام گذاری خواهد شد.

نقش زنان در انقلاب اسلامی

امام جمعه موقت شاهرود نیز در این مراسم ضمن گرامی داشت ایام ولادت با سعادت حضرت زهرا (س)، گفت: انقلاب اسلامی به زنان جامعه باور را داد و زنان توانستند در سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خودشان در واقع مشارکت یابند.

حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان با بیان اینکه زنان امروز در جامعه سرآمد هستند و توانسته‌اند به برکت انقلاب اسلامی به موفقیت‌های بزرگی دست یابند، تاکید کرد: آمار ورودی و تناسب دانشگاهیان بانوی امروز در قیاس با دوران قبل از انقلاب اسلامی را اگر با هم مقایسه کنیم درخواهیم یافت که شرایط چه میزان برای بانوان تغییر کرده و این باوری است که انقلاب اسلامی به زنان ما داده است.

وی با بیان اینکه احساس ویژگی بارز بانوان جامعه محسوب می‌شود، بیان کرد: وقتی این ویژگی با رویکردهای هنری همراه شد در واقع در بستر انقلاب اسلامی به یک رویش و زایش انجامید که ماحصل آن آثار هنری است که با دستان هنرمند بانوان انقلاب اسلامی خلق می‌شود و اثرگذاری‌اش امروز در جامعه ما به وضوح دیده می‌شود.

سالن‌های شهرداری شاهرود گالری هنری می‌شوند

شهردار شاهرود در این مراسم با بیان اینکه هنر زبان گویای جامعه است، گفت: خداوند زیبا است و زیبایی را دوست دارد لذا هنر رسالت زیباشناسی دارد تا یک موضوع با اثرگذاری ویژه به جان مخاطبان اثر بگذارد.

علیرضا حاجی محمد علی با بیان اینکه تابلوهای شهید سلیمانی و شهید چمران که به دست هنرمندان بومی شهرستان شاهرود خلق شده، قرار است در سالن‌های اصلی شهرداری شاهرود نصب شوند، بیان کرد: قرار است سالن‌های جلسات ساختمان جدید شهرداری نیز به نام این دو شهید گرانقدر نامگذاری شود از سوی دیگر خریداری این آثار هنری با هدف حمایت از هنرمندان بومی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه قرار است در ساختمان جدید شهرداری شاهرود سالن‌های اصلی به گالری‌های هنری بدل شوند، ابراز کرد: در ساختمان جدید شهرداری شاهرود به واقع بخش اداری دیده نمی‌شود بلکه همه ساختمان به یک گالری بزرگ هنری بدل خواهد شد تا در آن آثار هنرمندان شهرستان شاهرود قرار داده و حتی امکان فروش آنها و حمایت از هنرمند نیز فراهم شود.

حمایت از هنرمندان بومی

عضو شورای شهر شاهرود نیز در این مراسم ضمن اشاره به حمایت از آثار هنری هنرمندان بومی، گفت: یکی از اهداف مدیریت شهری در تهیه آثار هنرمندان بومی این است که بتوانیم از اقتصاد هنر شهرستان حمایت کنیم زیرا معتقد هستیم که تداوم آثار هنری در رونق اقتصادی هنر شهرستان است.

سید جواد بیطرف با بیان اینکه فرهنگ نقش اصلی در جامعه دارد، ابراز کرد: یکی از برنامه‌های مدیریت شهری، تاکید بر موضوع هنر و فرهنگ است به نحوی که در سه و نیم سال اخیر بیش از ۱۰ برنامه رونمایی کتاب در شهر شاهرود برگزار شده است. از سوی دیگر در سال‌های اخیر، ۱۵ هزار جلد کتاب از سوی مدیریت شهری خریداری و توزیع شده است.

وی با بیان اینکه چندی پیش به مناسبت تقدیر از مقام پرستاران ۱۰۰ میلیون تومان آثار هنری هنرمندان بومی و مشاغل خانگی شهرستان شاهرود خریداری و بین یک هزار و ۳۰۰ نفر از پرستاران توزیع شده است تا هم بتوانیم از مدافعان سلامت تقدیر کنیم و هم شاهد حمایت از هنر بومی باشیم.

به گزارش مهر، در این مراسم از دو اثر فاخر نقاشی و تمثال شهید سلیمانی و شهید چمران اثر هنرمندان بومی شهرستان شاهرود سلیمانی نسب و سعیدی، با هدف تجلیل از آثار بانوان انقلابی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رونمایی شد.

کد خبر 5135740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha