۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۴۵

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی:

مطالعه خطبه فدکیه راه انحراف را می‌بندد

مطالعه خطبه فدکیه راه انحراف را می‌بندد

زنجان-نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با مطالعه دقیق خطبه فدکیه، هیچ‌کس دچار انحراف نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عشرت شایق ظهر چهارشنبه در همایش زنان ایثارگر با عنوان «اسوه‌های صبر و مقاومت» که در سالن اجتماعات نور مجموعه ورزشی شهید عطایی زنجان برگزار شد، با بیان اینکه امروز در برهه‌ای قرار داریم که اهمیت دادن به تربیت الگوی سوم یک تکلیف و ضرورت است، گفت: زمینه تحقق این امر نیز به وجود آمدن رفاقت بین مادران و فرزندان است.

وی با بیان اینکه دور ماندن از تربیت الگوی سوم، خسارات زیادی را به ذهن و فکر نسل آینده وارد خواهد آورد، افزود: برای اینکه شاهد تلفات ذعنی و فکری فرزندان نشویم، ضرورت دارد که از وارد شدن در یک جنگ ترکیبی که لازمه آن ایجاد ارتباط صمیمی بین مادران و فرزندان است، جلوگیری کنیم.

این پژوهشگر و نویسنده با اشاره به اینکه تربیت فرزند به مثابه مراقبت و محافظت از آن در برابر همه ناهنجاری‌ها است، تصریح کرد: این تفکر غلطی است که مراقبت از فرزندان را محدود به مراقبت‌های جسمانی در برابر بیماری‌های مختلف بدانیم، بلکه فرزندان ما در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری به مراقبت ذهنی نیاز دارند.

شایق با تاکید بر اینکه امروز باید نسل آینده‌ساز را به گونه‌ای تربیت کنیم که بتواند شجاعت و جسارت انقلابی را در شرایط مختلف داشته باشد، ادامه داد: الگوسازی این نوع تربیت در جامعه اسلامی می‌تواند جلوی بسیاری از آسیب‌های جدی را در آینده که هم به فرد و هم به جامعه وارد می‌شود، بگیرد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بخواهیم به تربیت الگوی سوم به معنای واقعی کلمه دست یابیم، ابتدا به ساکن باید زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم که مهم‌ترین زیرساخت آن خطبه فدکیه است، اظهار کرد: با مطالعه دقیق خطبه فدکیه، ضمن کسب هوشمندی لازم، زمینه را برای افزایش امید به زندگی فراهم خواهیم کرد.

شایق با یادآوری اینکه متولد شدن بر پایه حفاظت از ولایت را باید معنای کامل خطبه فدکیه دانست، بیان کرد: با توجه به این معنی، خواهیم دید که مطالعه دقیق این خطبه می‌تواند ما را از هر گونه انحراف مصون بدارد، این در حالی است که به این موضوع فقط در جلسات مذهبی پرداخته‌ایم و باید در این زمینه بازنگری صورت گیرد.

این نویسنده و پژوهشگری با تاکید بر اینکه الگوپذیری از سبک زندگی غربی که یک الگوی وا داده است، ما را به انحطاط سوق خواهد داد، خاطرنشان کرد: نیاز امروز ما برخورداری از ایمان و تقوای قوی است و لازمه دست‌یابی به چنین ایمان و تقوایی، تسلط بر خطبه‌های حضرت فاطمه زهرا (س) است.

کد خبر 5138419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha