۱۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۳۴

قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی استان قزوین:

بزرگان استان نمایندگان را به سمت شفافیت سوق دهند

بزرگان استان نمایندگان را به سمت شفافیت سوق دهند

قزوین - یک فعال سیاسی گفت: از بزرگان استان انتظار می‌رود با نصیحت و راهنمایی‌های درست خود نمایندگان را به سوی شفاف‌سازی و بیان حقایق رهنمون کنند.

احمد خورگامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به مسئله شفافیت در مجلس اظهار کرد: مهمترین رکن نظام جمهوری اسلامی پشتوانه مردمی است و زمانی نظام با سرعت بیشتر به مسیر خود ادامه می‌دهد که مردم به آن اعتماد داشته باشند و یکی از زمینه‌های اصلی اعتماد مردم شفاف سازی است.

وی افزود: شفافیت در مجلس باعث می‌شود تبلیغات روانی، ذهنیت‌های نادرست و افکاری نظیر اینکه نمایندگان تنها به دنبال منافع خود هستند و کمتر به مردم توجه می‌کنند از بین برود.

این فعال سیاسی اذعان کرد: نمایندگان و منتخبین مردم در مجلس که با شعارهای خود رأی مردم را جلب کرده و برکرسی‌های مجلس نشسته‌اند باید توجه داشته باشند که منافع اصلی و عملکرد آن‌ها باید در راستای منافع عمومی باشد.

قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی استان قزوین بیان کرد: شفافیت در مجلس باعث می‌شود تا علاوه بر افزایش اعتماد مردم، نمایندگان بتوانند از ظرفیت‌هایی که دارند به خوبی استفاده کنند.

خورگامی تصریح کرد: دقت در انتخاب مسئولین و همچنین دقت مسئولین در انتخاب اطرافیان نکته بسیار مهمی است که با گذشت زمان اثرات خود را اعمال می‌کند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در انتخاب مسئولین و شفاف‌سازی مجلس عنوان کرد: رسانه نقش تأثیرگذاری در آگاه سازی مردم دارد و اگر رسانه بتواند با رویکرد سیاسی درست و انقلابی به مطالبه‌گری به‌جا بپردازد و مردم را نسبت به عملکرد نمایندگان آگاه کند بسیاری از شبهات برطرف می‌شود.

این فعال رسانه‌ای بیان کرد: از سوی دیگر رسانه نقش مؤثری در مقابله با مفاسد و آگاهی سازی مردم نسبت به این مسائل دارند چرا که پیگیری مطالبات باعث آشکار شدن حقایق شده و جلب اعتماد مردم را به همراه دارد.

وی گفت: نکته‌ای که رسانه باید در جایگاه خود به عنوان یک رسانه انقلابی و مردمی به آن توجه داشته باشد این است که نقد مسئولین باید یک نقد سازنده و دلسوزانه باشد.

خورگامی تصریح کرد: گاهی نظر برخی بزرگان استان باعث اعتماد و حضور مردم پای صندوق‌های رأی می‌شود که در مسئله شفافیت سازی و مسائل مهم سیاسی و اقتصادی از بزرگان استان انتظار می‌رود با نصیحت و راهنمایی‌های درست خود نمایندگان را به سوی شفاف‌سازی و بیان حقایق رهنمون کنند.

وی در پایان گفت: تذکر و مطالبه دلسوزانه توسط مسئولین و رسانه به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی راه مؤثری برای جلب اعتماد مردم و بیان حقایق است.

کد خبر 5138872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha