۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۱۳

استاندار ایلام:

بنیاد مستضعفان نگاه ویژه‌ای به محرومیت‌زدایی ایلام داشته است

بنیاد مستضعفان نگاه ویژه‌ای به محرومیت‌زدایی ایلام داشته است

ایلام-استاندار ایلام با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان پیش قراول محرومیت زدایی در کشور است، گفت: این بنیاد نگاه ویژه‌ای به محرومیت‌زدایی ایلام داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی صبح شنبه در مراسم اهدای یکصد هزارمین سند املاک علوی به مردم ایلام که با حضور پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از خدمات مهم نظام بازگرداندن منابع ملی تحت عنوان املاک علوی به دستور مقام معظم رهبری توسط بنیاد مستضعفان به دست مردم است که در دوران طاغوت توسط رژیم پهلوی غصب شده بود.

وی در ادامه به خدمات بنیاد مستضعفان در امر محرومیت زدایی استان ایلام اشاره کرد و بیان کرد: با نگاه مثبت مقام معظم رهبری توجه ویژه ای توسط بنیاد مستضعفان در امر محرومیت‌زدایی استان ایلام انجام شده است به طوری که این استان از معدود مناطق کشور است که دو شهرستان را تحت پوشش محرومیت زدایی بنیاد دارد.

سلیمانی دشتکی افزود: امروز خدمات شایانی در مناطق محروم استان انجام گرفته است در این زمینه می‌توان به تخصیص اعتبارات در شهرستان ملکشاهی به میزان ۸۲ میلیارد تومان و ۶۸ میلیارد تومان برای توسعه شهرستان محروم و تازه تاسیس هلیلان اشاره کرد.

توزیع اعتبارات باید بر اساس میزان محرومیت باشد

وی با اشاره به این مهم که امروز ایلام پایتخت خادمین اربعین حسینی است، گفت: دیروز نیز این دیار صف مقدم دفاع از انقلاب و ارزشهای این نظام مقدس بوده است تا این سرزمین با خون هزاران شهید سرافراز آذین شده باشد.

سلیمانی دشتکی به عنوان این مطلب اینجا دیار فاتحان میمک و شرهانی و قلاویزان و … است، گفت: ایلامی‌ها با تقدیم بیش از ۳ هزار شهید، ۱۲ هزار جانباز، بیش از یک هزار شهیده و جانباز خانم و بیش از ۲۰۰ کودک شهید با فاصله رتبه اول ایثارگری را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.

استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی، اربعین، صادرات، مرز، آب و خاک و کشاورزی و … گفت: امروز اغلب زیرساخت‌های ایلام نقش آفرینی ملی دارند و در خدمت کل ایران است و باید در اختصاص اعتبارات به این مهم توجه ویژه شود.

وی با عنوان این مطلب که امروز توزیع اعتبارات را بر اساس شاخص‌هایی چون جمعیت وسعت در نظر می‌گیرند، گفت: ما در این سال‌ها سعی کرده‌ایم که این صدا را به گوش مسئولان کشور برسانیم که توزیع اعتبارات استان را نه بر اساس جمعیت و وسعت کم آن بلکه باید بر اساس میزان محرومیت و خدمت رسانی که در عرصه ملی دارد اختصاص داده شود.

کد خبر 5140175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha