۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۴۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

۳ کشاورز خراسان شمالی به عنوان کشاورز نمونه ملی انتخاب شدند

۳ کشاورز خراسان شمالی به عنوان کشاورز نمونه ملی انتخاب شدند

بجنورد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سه نفر از کشاورزان استان به عنوان کشاورز نمونه ملی و ۹۵ نفر به عنوان کشاورز نمونه استانی انتخاب شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله یوسفی صبح امروز در جلسه تقدیر از کشاورزان نمونه خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سه نفر از کشاورزان استان به عنوان کشاورز نمونه ملی و ۹۵ نفر به عنوان نمونه استانی انتخاب شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: دو کشاورز استان در زمینه تولید گندم بذری آبی و دیم، برتر کشوری شناخته شدند و یک نفر هم در زمینه توسعه باغ در زمین‌های شیبدار رتبه برتر کسب کرده است.

وی افزود: در شهرستان فاروج ۱۷ نفر، بجنورد ۱۵ نفر، شیروان ۱۸ نفر، مانه و سملقان ۱۹ نفر و اسفراین ۱۳ نفر به عنوان کشاورز نمونه انتخاب شدند و در سایر شهرستان‌ها هم تولیدکنندگان برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

عبدالله یوسفی تاکید کرد: ۳۰ درصد از کشاورزان برتر استان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و ۱۲ درصد از این افراد را زنان تشکیل داده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با تاکید بر لزوم کشاورزی دانش‌محور گفت: با وجود اینکه سطح زیر کشت گندم استان در سال‌های اخیر کاهش یافته است و از ۶۲ هزار هکتار به ۴۷ هزار هکتار رسیده؛ اما تولید کاهش نیافته و با تکیه بر تولید دانش محور حتی افزایش یافته است.

وی در انتها بیان کرد: باید تلاش کنیم تا میزان برداشت محصول از واحد سطح بیشتر شده و بهره‌وری افزایش یابد.

کد خبر 5141337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha