۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۴۷

فردا در خانه شعر و ادبیات؛

کتاب جدید بهبودی با نام «از رضا نام تا رضا خان» رونمایی می‌شود

کتاب جدید بهبودی با نام «از رضا نام تا رضا خان» رونمایی می‌شود

کتاب جدید هدایت‌الله بهبودی با عنوان «از رضا نام تا رضا خان» فردا دوشنبه ۲۰ بهمن در خانه شعر و ادبیات رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، تازه‌ترین اثر هدایت الله بهبودی با نام «از رضا نام تا رضا خان» به مناسبت صدمین سالگرد کودتای رضاخان فردا دوشنبه ۲۰ بهمن توسط خانه شعر و ادبیات و با مشارکت موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، رونمایی می‌شود.

مراسم رونمایی از این‌کتاب، که تازه‌ترین اثر بهبودی به شمار می‌رود، در چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی همراه آیین سپاس از این نویسنده با حضور شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و نویسندگان برگزار می‌شود. «از رضا نام تا رضا خان» به زاویه کمتر شناخته شده پهلوی اول یعنی سال‌های پیش از قدرت او پرداخته و پس از بررسی چگونگی آن، با وقوع کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ پایان می‌یابد.

آثار انقلاب اکتبر روسیه بر ایران، پایان جنگ جهانی اول، قرارداد ۱۹۱۹، ارتقای بریگاد قزاق به دیویزیون، سرازیری مستشاران نظامی و مالی بریتانیا به ایران، استحاله قزاقخانه روسی به انگلیسی و سیاست انگلستان در ایران بین دو جنگ جهانی از موضوعات اشاره شده در این کتاب هستند. همچنین، علاوه بر زندگی رضانام، رضاخان بعدی تا حدی زمانه او هم مورد بحث و نظر قرار می‌گیرد.

مراسم رونمایی از این‌کتاب فردا دوشنبه ۲۰ بهمن از ساعت ۱۵ در خانه شعر و ادبیات واقع در میدان ونک، بزرگراه حقانی، خروجی کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

کد خبر 5141356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha