۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۵۲

استاندار البرز مطرح کرد؛

رشد ۳۰ درصدی تولیدات کشاورزی البرز 

رشد ۳۰ درصدی تولیدات کشاورزی البرز 

کرج - استاندار البرز گفت: محصولات کشاورزی البرز افزایش ۳۰ درصدی تولید داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله شهبازی ظهر یکشنبه در مراسم کشوری تجلیل از کشاورزان نمونه کشور که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه فعالان بخش کشاورزی در این جنگ بزرگ اقتصادی با عملکرد خود، عامل سرفرازی ایران اسلامی شدند، اظهار کرد: روز ۱۹ بهمن ۵۷ بیعت غرور آفرین همافران با امام راحل (ره) است که این روز را به عموم مردم سلحشور ایران اسلامی بخصوص غیوران نیروی هوایی کشور تبریک می‌گوئیم.

وی ادامه داد: عهدی که آحاد مختلف مردم با امام راحل بستند و مجاهدت‌ها و ایثارگری‌هایی که در این مسیر شکل گرفت به پیروزی انقلاب اسلامی ایران در روز ۲۲ بهمن ۵۷ رسید.

استاندار البرز با تقدیر از نیروهای مسلحی که از آسمان ایران اسلامی حفاظت و حراست می‌کنند، گفت: صنایع دفاعی به ویژه در حوزه هوایی طی مدت چهل و دو سال پیشرفت‌های شگرفی داشته که مرهون تلاش‌های فرزندان این مرز و بوم است.

رشد ۱۱۲ درصدی صادرات البرز

وی با بیان اینکه عموم فعالان عرصه کشاورزی افرادی شاداب و پویا هستند و عاشقانه کار می‌کنند، افزود: البرز در حوزه‌های مختلف توفیقات ارزشمندی دارد که اهم آن رشد ۱۱۲ درصدی صادرات است و بخش عمده آن در بخش کشاورزی بوده است.

شهبازی اضافه کرد: راه‌اندازی استودیوهای جداگانه در بخش تولید و کشاورزی البرز نشان‌دهنده این موضوع است که این استان در این حوزه‌ها حرف‌های بسیاری برای گفتن و امیدبخشی به مردم دارد.

وی با بیان اینکه همواره البرز در حوزه کشاورزی چندین نمونه برتر و برگزیده ملی را در تولیدات دامی، باغی و زراعی داشته است، گفت: البرز، استانی نوآور بوده و در حوزه کشاورزی نیز با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین افتخارآفرین بوده است.

استاندار البرز اظهار کرد: در سال ۹۲ تولیدات کشاورزی کشور ۹۷ میلیون تن بوده اما این میزان در سال ۹۹ به ۱۳۰ میلیون تن رسید که در استان البرز نیز شاهد افزایش ۳۰ درصدی بودیم.

وی با بیان اینکه این استان توانسته در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بسیار موفق عمل کند، متذکر شد: طی پیگیری‌های صورت گرفته موفق شدیم که حق‌آبه البرز را به میزان دو برابر افزایش دهیم و امید است که در آینده نزدیک بتوانیم از این سهم برای بخش کشاورزی در حوزه کشت‌های گلخانه‌ای نیز استفاده کنیم.

در پایان این مراسم از کشاورزان برتر استان تقدیر شد.

کد خبر 5141439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha