۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۳۲

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی مازندران خبر داد

مصرف ۳ هزار تن سموم کشاورزی در مازندران

مصرف ۳ هزار تن سموم کشاورزی در مازندران

ساری- رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی مازندران گفت: میزان مصرف سموم کشاورزی از ۶۰ هزار تن طی سه دهه به کمتر از سه هزار تن رسیده است.

محمودرضا رمضان پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کاهش مصرف سموم کم خطر برای تولیدات کشاورزی در استان اظهار داشت: میزان مصرف سموم کم خطر از ۱۵ هزار تن طی سه دهه اخیر به کمتر از سه هزار تن کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اقلیم مازندران از نظر آفات و بیماری‌ها در حوزه کشاورزی شکننده است، بر لزوم بهره گیری از دانش در بخش کشاورزی تاکید کرد تا نسبت به انتقال دانش فنی به کشاورزان و تولیدکنندگان اقدام شود.

وی به طرح یاوران تولید اشاره کرد و آن را در ارتقای ضریب دانش بین کشاورزان و بهره وران مؤثر دانست و گفت: در قالب این طرح کارشناسان با حضور در مزارع و ارتباط با کشاورزی نسبت به بررسی و رفع مشکلات اقدام می‌کنند.

رمضان پور به طرح‌های تحقیقاتی در قالب اقتصاد مقاومتی در مرکز تحقیقات اشاره کرد و گفت: تولید کلزای علوفه‌ای با کشت مخلوط تری تریکاله از جمله ارقام قابل کشت در استان معرفی شده است.

وی همچنین ادامه داد: سال جاری الگوی توسعه مکانیزاسیون در اراضی خشکه زاری برای افزایش عملکرد محصول در استان عملیاتی می‌شود.

کد خبر 5147302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha