۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۳۹

دبیر دائمی کمیسیون خدمات آموزشی وزارت آموزش اوگاندا خطاب به ملت ایران؛

رهبری کاریزماتیک باعث پیشرفت‌های ایران است/تهران‌تایمز غنی است

رهبری کاریزماتیک باعث پیشرفت‌های ایران است/تهران‌تایمز غنی است

آسومان لوکواگو دبیر دائمی کمیسیون خدمات آموزشی وزارت آموزش اوگاندا گفت که پیشرفت‌های ایران به دلیل داشتن رهبری کاریزماتیک است. وی همچنین روزنامه تهران تایمز و محتوای غنی‌اش را ستود.

خبرگزاری مهر، گروه فرهنگ و اندیشه: همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با همکاری انجمن جورنالیست‌های آفریقا، دانشگاه اسلامی اوگاندا (IUIU) و رایزنی فرهنگی کشورمان در کامپالا همایش یک روزه‌ای تحت عنوان «جایگاه ایرانِ امروز و دستاوردهای انقلاب اسلامی» با حضور اساتید، دانشجویان، اعضای انجمن فوق الذکر و شخصیت‌های علمی، فرهنگی و دینی این کشور در سالن اجتماعات آن دانشگاه با پخش سرور ملی کشورمان برگزار شد.

دکتر آسومان لوکواگو دبیر دائمی کمیسیون خدمات آموزشی وزارت آموزش اوگاندا، عیسی لوییمبازی کاتونگولو سفیر جوانان آفریقا، احمد کاتِریگا روزنامه نگار با سابقه این کشور، حمزه چیونه شخصیت رسانه‌ای و محمدرضا قزلسفلی رایزن فرهنگی از جمله سخنرانان همایش فوق الذکر بودند. مدیریت همایش را آقای ناصر کاسوزی رئیس انجمن جورنالسیت‌های آفریقا و مدیر صاحب روزنامه هُملَند به عهده داشت.

در این همایش به چند سوال در خصوص ماهیت و طبیعت نظام جمهوری اسلامی، ویژگی‌های منحصر به فرد آن، جایگاه ایرانِ امروز در جهان و دستاوردهای انقلاب اسلامی پاسخ داده شد. مشروح مطالب مهم مطرح شده در این همایش که در رسانه‌های خبری و فضای مجازی بازتاب‌های گسترده‌ای داشته است به همراه گزارش تصویری آن به شرح ذیل است:

موفقیت‌های ایران سزاوار تحسین است

دکتر آسومان لوکواگو با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران ظرف چهار دهه گذشته برای همه ملت‌های در حال توسعه دنیا مفید و سازنده هستند گفت: مواضع بین المللی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در استقرار صلح، امنیت و وحدت و ارائه راه حل برای بحران‌ها، سزاوار تحسین و تقدیرند.

دبیر دائمی کمیسیون خدمات آموزشی وزارت آموزش اوگاندا ضمن تشکر از برگزارکنندگان همایش چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه اسلامی اوگاندا با بیان اینکه ایران ظرف چهار دهه گذشته به سرعت توانسته است استعدادهای جوانان را در زمینه‌های علوم انسانی، علوم طبیعی، بیوتکنولوژی، مهندسی، قدرت دفاعی و فناوری و… شکوفا کند، گفت: ترور دانشمندان این کشور در حقیقت با هدف کُند کردن سرعت توسعه جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه جامعه جهانی نباید در برابر ترور دانشمندان ایرانی بی تفاوت باشد گفت: هریک از دستاوردهای علمی ایران منافعی برای همه ملت‌های جهان به دنبال دارد.

دکتر لوکواگو در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید از تجربیات و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد اکیداً توصیه داشت که همه ملت‌های آزاده جهان باید از انقلاب اسلامی و جان دانشمندان آن محافظت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ترور دانشمندان هسته‌ای ایران قلب من را به درد می‌آورد با تاکید فراوان از دولت جمهوری اسلامی ایران خواست تا با هشیاری تمام از جان دانشمندان خود که متاسفانه پیشتر برخی از آنها توسط دشمنان انقلاب اسلامی ترور شده‌اند، محافظت کند.

وی از شرکت کنندگان در همایش خواست به تصاویری که رسانه‌های غربی از ایران امروز ترسیم می‌کنند اعتماد نکرده و با استفاده از منابع معتبر و بی طرف تلاش کنند تا تصویر حقیقی نظام جمهوری اسلامی بشناسند.

تاثیر رهبری کاریزماتیک در پیشرفت‌های ایران

دکتر لوکواگو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل داشتن رهبری کاریزماتیک در برابر امپریالیسم، صهیونیسم و استکبار جهانی مقتدرانه ایستاده و درس‌های آموزنده‌ای به ملت‌های مستضعف داده است.

وی افزود: به عنوان یک ناظر اوگاندایی و شاهد میدانی به صراحت روابط جمهور اسلامی ایران با کشورهای آفریقایی از جمله اوگاندا را، صمیمی و عالی ارزیابی کرده و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به رهبر ایران حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، دولت و ملت ایران تبریک می‌گویم.

لوکواگو بخش دیگری از سخنان خود را به سیاست‌های آمریکا در حمایت از تروریسم اختصاص داد. وی سیاست های آمریکا و عربستان را به خاطر تشویق تروریسم و دخالت ظالمانه در امور داخلی کشورهای خاورمیانه و ایجاد مشکل برای توسعه جمهوری اسلامی ایران محکوم کرد.

او که از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ناظر بر تحولات ایران بود با دریافت روزنامه تهران تایمز از تحولات کشورمان آگاهی پیدا می‌کرد، در بخشی دیگر از سخنان خود جمهوری اسلامی ایران را در مبارزه با امپریالیست‌ها و دفاع از حاکمیت خود تشویق کرد و گفت که با تداوم این رویکرد اهداف انقلاب اسلامی ایران بطور کامل تحقق خواهد یافت.

تهران تایمز روزنامه‌ای غنی و پرمحتواست

آسومان لوکواگو که یک پان افریکنیست فعال اوگانداست در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تهران تایمز روزنامه‌ای با محتوای غنی، بیدار کننده، وحدت آفرین و آموزنده برای همه است گفت: به همه توصیه می کنم تا این روزنامه را مطالعه کنند.

وی ادامه داد: اینکه در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سخنرانی می‌کنم، بسیار احساس غرور و خوشبختی دارم.

دبیر دائمی کمیسیون خدمات آموزشی وزارتخانه آموزش اوگاندا که پزشک نیز هست با بیان اینکه دشمنی آمریکا علیه انقلاب اسلامی با اِعمال تحریم‌های اقتصادی و فشارهای حداکثری نمی‌تواند ملت انقلابی ایران را از مسیر خود باز دارد گفت: اشتباه بزرگ کشورهای غربی این است که هنوز به درستی ملت و انقلاب اسلامی ایران و رهبری آن را نمی‌شناسند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ظرف چهل و دو سال گذشته کشورهای آفریقایی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و درمانی – بهداشتی بهره‌مند بودند گفت: انقلاب اسلامی ایران در حقیقت برای ملت های مستضعف آفریقا الهام بخش بوده و به آینده‌ای روشن امیدواری داده است.

دکتر آسومان لوکواگو همچنین ضمن تحسین رویکرد هوشمندانه رهبری معظم انقلاب اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران باید در برابر امپریالست‌ها همچنان ایستادگی کرده و با تقویت زیر ساخت‌های خود، مصونیت انقلاب اسلامی را تضمین برای همیشه کند.

الحاجی احمد کاترگا موسازی، روزنامه نگار باسابقه اوگاندا با بیان اینکه آفریقا از انقلاب اسلامی ایران درس‌های فراوانی آموخته است بخشی از سخنان خود را به وجود فرهنگ مشترک با سابقه طولانی بین ایران و شرق آفریقا اختصاص داد.

وی در بخشی از سخنان خود به توضیح پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ به رهبری امام خمینی (ره)، سرنگونی حکومت پادشاهی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت. کاتریگا گفت: آقای موسِوِنی رئیس جمهور اوگاندا در سفرخود به ایران امام خمینی (ره) را رهبری الهام بخش توصیف کرده و همواره از ایشان تجلیل به عمل آورده است.

وی افزود: خودکفائی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است که از مقاومت ملت ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه آمریکا نشات گرفته است.

سفیر جوانان آفریقا آقای لوییمبازی عیسی کاتونگولو نیز در بخشی از سخنان خود ضمن اشاره به جایگاه ایران امروز و موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران ظرف چهل و دو سال گذشته خطاب به دانشجویان و خبرنگاران گفت: روحیه عالی، میهن دوستی، تلاش، وحدت، خدمت رسانی، ارتقاء سطح تحقیق و پژوهش، مسئولیت پذیری، فداکاری و… دانشجویان ایران برای دانشجویان سایر کشورها آموزنده است.

وی در بخشی از سخنان خود با استناد به دستاوردها و جایگاه ایران امروز، گفت که انقلاب اسلامی طبیعتی فرهنگی داشته و در مقایسه با سایر انقلاب‌های جهان تاکنون بی نظیر بوده است.

سفیر جوانان آفریقا ادامه داد: رهبری امام خمینی (ره) و مردمی بودن انقلاب اسلامی دو عامل جذب جوانان، زنان، اساتید، دانشجویان، بازاریان و… و پیروزی شد.انقلاب اسلامی ایران یک تغییر اساسی بود و به همین دلیل است که شاهد دستاوردها و پیشرفت‌های بی شماری در زمینه‌های مختلف از جمله علوم انسانی، علوم تجربی، فناوری و منابع انسانی هستیم.

سفیر جوانان آفریقا در ادامه خاطر نشان کرد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران تلاش‌های سختی را برای جبران عقب ماندگی جامعه در رژیم شاه انجام داده و زمینه را برای پیشرفت‌های علمی را فراهم آورد.

آقای لوییمبازی ادامه داد: امروزه جمهوری اسلامی ایران از موقعیت علمی برجسته‌ای در منطقه و جهان برخوردار بوده و در برخی از فناوری‌های پیشرفته که تاکنون در انحصار دولت‌های غربی بود، پیشگام شده است.

هدف انقلاب سرمایه‌گذاری روی جوانان بود

رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی در ایران تحولی بنیادی در همه ابعاد زندگی انسان ایجاد کرده و بر مبنای آن استعدادهای اصحاب تفکر و تعقل شکوفا شده است به تعریف انقلاب اسلامی، علل، اهداف و تفاوت آن با سایر انقلاب‌ها، رفورمیسم، کودتا و… پرداخت.

وی گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله العالی) با سرمایه گذاری بر روی جوانان و بهره مندی از امکانات داخلی توانست در تحقق اهداف خود گام بردارد.

رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران از بیم اینکه پیام انقلاب اسلامی به سایر ملت‌های مظلوم سرایت کرده و مانع ادامه سیاست‌های استعماری آنها خواهد شد تصویر واژگونه‌ای از نظام جمهوری اسلامی ایران ترسیم می‌کنند.

قزلسفلی اضافه کرد: رشد خلاقیت فکری، خودباوری فرهنگی، تعهد کاری، استقلال علمی و فرهنگی و سیاسی، احیاء و استقرار ارزش‌های مثبت، ارتقاء مقام و منزلت زن، تحول در نظام آموزشی و تربیتی، توسعه و عمران همه جانبه، توانمند سازی اجتماعی، تحقق شعار ما می‌توانیم، ایجاد زندگی هدفمند و جهت دار، استراتژی توجه به درون، استقرار استراتژی ما به جای من، اعتماد به نفس، توسعه پدافند هسته‌ای، استقلال و آزادی، استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم سالاری دینی، خودکفائی، شکوفایی استعدادهای انسانی، ایجاد امید و نشاط و… از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران ظرف چهل و دو سال گذشته بوده‌اند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان این نکته که اسلام یک دین کامل، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (س) و امام خامنه‌ای (مدظله العالی) با ارائه تعریفی دقیق و مطابق با تعالیم عالیه اسلام ناب از دین باعث تغییر نگرش، نهادینه شدن ارزش‌های اسلامی، اخلاقی و رشد خلاقیت‌ها در بین اصحاب علم و دانش شد.

صحبت‌های آموزنده رایزن فرهنگی ایران به اوگاندائی‌ها درباره وحدت، میهن دوستی و استقلال کامل ایران

قزلسفلی بخش دیگری از سخنان خود را به بحث درباره میهن دوستی و استقلال ایرانیان اختصاص داد. وی گفت: طبیعت و فرهنگ انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله العالی) که منطبق با فطرت انسان است، زمینه را برای رشد و تقویت اندیشه، ایمان آگاهانه به حقایق و واقعیت‌های جهان هستی، خود باوری، اخلاص، ارزش‌های انسانی، عدالت، حق‌طلبی، خلاقیت، شکوفایی، سازندگی، فضایل اخلاقی، کرامت انسانی، روحیه کار و تلاش برای خود اتکایی، قناعت و جلوگیری از مصرف‌گرایی و… فراهم می‌سازد

وی رهبری منحصر به فرد و صادقانه امام خمینی (س) و امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) و حضور گسترده و مستمر مردم در تمام صحنه‌ها را بزرگ‌ترین پشتیبان انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران توصیف و متذکر شد که دو عامل یاد شده انواع توطئه‌های و تهدیدهای داخلی و خارجی را خنثی نموده و موجب اقتدار همه جانبه ایرانِ امروز شده است.

رایزن فرهنگی مواضع مثبت دکتر آسومان لوکواگو و سایر سخنرانان همایش نسبت به انقلاب اسلامی ایران ستود و به هریک از آنها لوح تقدیر اهدا کرد.

آقای حمزه چیونه فعال رسانه‌ای اوگاندا نیز در این نشست گفت: تلاش‌های همه جانبه و بی ثمر استکبار جهانی نتوانسته است مسیر رو به رشد انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) را متوقف کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به منظور ترسیم سیمای ایرانِ امروز به معرفی برخی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران از جمله پیشرفت‌های علمی، فناوری، انرژی هسته‌ای، نانو، زیست فناوری، فضای مجازی، کشاورزی، راه‌های مواصلاتی، سلامت، دفاع و امنیت ملی و… پرداخت.

**رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا

کد خبر 5147814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha