۲۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۲۶

معاون استاندار آذربایجان غربی:

پرونده مسکن مهرآذربایجان غربی درحال بسته شدن/۹۲۵مسکن مهر واگذارشد

پرونده مسکن مهرآذربایجان غربی درحال بسته شدن/۹۲۵مسکن مهر واگذارشد

ارومیه –معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به احداث چهار هزار و ۴٠٠ واحد مسکن مهر تا پایان امسال در استان گفت: با تحویل این تعداد، طرح مسکن مهر به خط پایان می‌ رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر صادقی ظهر سه شنبه در جلسه ویدئوکنفرانس افتتاح نمادین ۹۲۵ واحد مسکونی از تعاونی‌های مساکن مهر همزمان با ۲۸۶ طرح تعاونی در سراسر کشور توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت‌های قابل‌استفاده استان در بحث تعاونی‌ها، گفت: با تکیه‌بر هم‌مرز بودن با سه کشور می‌توان از ظرفیت تعاونی‌های مرزی بر اساس استانداردهای به‌روز استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ارزش روز سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها که به مناسب دهه فجر انجام شد، ۲ هزار هزار و ۵۴۳ میلیارد تومان است، ادامه داد: ۲۲۵ تعاونی با ۲۶ هزار عضو در آذربایجان غربی ایجاد شده که تنها تعداد ۲۷ مورد باقیمانده است.

صادقی با اشاره به اینکه با افتتاح این پروژه‌ها ۸ هزار و ۳۰۱ نفر شغل ایجاد می‌شود، خاطر نشان کرد: سرانه شغلی هر طرح ۲۹ فرصت اشتغال‌زایی و سرانه سرمایه‌گذاری برای هر شغل نیز ۳۷۷ میلیون تومان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با بیان این‌که تعداد ۹۲۵ واحد از مساکن مهر تمام‌شده در سطح استان در اختیار صاحبان قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: واحدهای باقیمانده مسکن مهر در شهرهای ارومیه، خوی، ماکو، سلماس، مهاباد، نقده، سردشت، شاهین‌دژ و بوکان قرار دارد.

صادقی با تأکید بر این‌که باید تلاش شود تا بخش قابل‌توجهی از اشتغال استان به تعاونی‌ها تخصیص داده شود، تصریح کرد: با توجه به استعدادهای استان به ویژه هم مرزی با سه کشور می‌توان از ظرفیت تعاونی‌های مرزی بر اساس استانداردهای به‌روز استفاده کرد.

وی یادآور شد: از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر، ۵١ هزار و ٩٠٨ واحد در استان آغاز شد که از این تعداد ۴٠ هزار و ٨٧١ واحد در شهرهای بالای ٢۵ هزار نفر و ١١ هزار و ٣٧ واحد در شهرهای زیر ٢۵ هزار نفر جمعیت احداث شده است.

همزمان با افتتاح این طرح‌ها به صورت ارتباط ویدئو کنفرانسی در آذربایجان غربی نیز ۹۲۵ واحد مسکونی از تعاونی‌های مسکن مهر توسط وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

عبادی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در این جلسه گفت: ۲۲۵ تعاونی مسکن در استان داریم که ۲۶ هزار و ۳ نفر عضو این تعاونی‌ها هستند. افتتاح نمادین ۲۸۶ طرح تعاونی در کشور

وی افزود: تاکنون ۲۳ هزار و ۸۰۹ واحد مسکونی تحویل صاحبان شده و از ۲ هزار و ۱۹۴ واحد باقی مانده ۹۲۵ واحد امروز تحویل شد و بقیه در ۳ ماهه اول سال آینده تحویل صاحبان خواهد شد.

بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر در آذربایجان غربی ساخته و تحویل شده که بخش اعظم آن در هشت سال اخیر بوده است.

کد خبر 5148692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha