۱۸ تیر ۱۳۸۶، ۱۷:۵۴

نخاله‌های ساختمانی قابل بازیافت است

شهرداری منطقه دو با همکاری سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری تهران نسبت به ساماندهی جمع آوری خاک و نخاله های ساختمانی اقدام کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رییس اداره بازیافت منطقه دو افزود: به منظور حفظ هرچه بیشتر محیط زیست و اجتناب از مسائل و مشکلات ناشی از دفع غیر اصولی و دپوی خاک و نخاله های ساختمانی در سطح شهر ، این اداره نسبت به ساماندهی جمع آوری خاک و نخاله های حاصل از تخریب و مرمت که عمدتاً ناشی از تعمیرات جزئـی ساختــمان می باشد ، اقدام کرده است.

 مژده صابری گفت : وارد شدن این گونه پسماندها در بازیافت زباله شهری تهران و جمع آوری همزمان با زباله های شهری مشکلات فنی ، اقتصادی و زیست محیطی خاص را به شهرداری تحمیل می نماید ، بدین منظور طرح جمع آوری پسماندهای خاک و نخاله ساختمانی در سطح منطقه 2 و با استفاده از خدمات پیمانکاران بخش خصوصی آغاز شده است .

وی، یکی از اهداف اصلی جمع آوری پسماندهای ساختمانی و عمرانی را جلوگیری از آلودگیهای محیط زیست عنوان کرد و اظهار داشت: حفظ سیمای مناسب شهری ، جلوگیری از صرف هزینه های اضافی برای پاکیزگی شهر و معابر عمومی ، هدایت صحیح خاک و نخاله ساختمانی به مراکز دفن ، جلوگیری از حوادث غیر مترقبه که بدلیل دپوی غیر اصولی در معابر رخ می دهد ، جلوگیری از وارد شدن پسماندهای ساختمانی در زباله های شهری و استحصال شن و ماسه از ضایعات ساختمانی از هدف های کلی این طرح برای خدمات رسانی بهتر و رفاه حال شهروندان است .

رییس اداره بازیافت منطقه دو در خصوص نحوه همکاری شـهروندان جـهت اجـرای دقـیـق و صحـیح این طـرح گفـت: شهرونـدان می بایست پسماندهای خاک و نخاله های تولیدی را در کیسه های محکم بسته بندی نموده و ضمن تماس با شماره تلفن مدیریت سرویس دهی خاک و نخاله ناحیه محل سکونت خود ، درخواست خود را مبنی بر حمل و انتقال اینگونه پسماندها اعلام کنند.

صابری، از شهروندان خواست تا جهت کسب اطلاعات بیشتر با مسئول نظارت و هماهنگی ، اداره بازیافت منطقه دو به شماره تلفن 88258345  و هماهنگی جهت انتقال پسماندهی با مدیریت سرویس دهی خاک و نخاله در ناحیه 1 با شماره 22061398 و در همچنین در ناحیه 7 با شماره تلفن 4-88082593  تماس بگیرند.

کد خبر 514925

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha