۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۱۵

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس:

گفتمان اسلامی مهمترین ویژگی انقلاب ما است

گفتمان اسلامی مهمترین ویژگی انقلاب ما است

کرج - نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس گفتمان انقلاب اسلامی را مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی را خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حدادی ظهر پنجشنبه در نخستین نشست خبری هیأت عالی نظارت استان البرز که با حضور خبرنگاران که در سالن اجتماعات باشگاه میلاد برگزار شد، گفت: در راستای کارآمدی نظام دینی هر یک از اجزای بخش‌های مختلف در درون حاکمیت مسئولیت‌هایی بر عهده دارند؛ قبول مسئولیت بار امانتی است که افراد در گوشه‌های مختلف نظام اسلامی بر عهده می‌گیرند.

وی مهم‌ترین هدف انقلاب اسلامی را هدف‌گذاری برای ایجاد تمدن اسلامی عنوان کرد و افزود: باید به گام دوم انقلاب دقت و توجهی ویژه داشته باشیم و باید به همه دستاوردهای انقلاب باید توجه کنیم.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس بیان کرد: آنچه امروز در کنار دستاوردهای انقلاب اسلامی در هر یک بخش‌ها طی ۴۰ سال گذشته، محقق شده و نباید فراموش شود، تقابل تمدن غرب با تمدن نوین اسلامی است و تمدن نوین اسلامی که پایه‌گذاری، ریل‌گذاری و هدف‌گذاری آن را امام راحل داشتند و امروز مقام معظم رهبری عهده‌دار آن هستند.

بیانیه گام دوم انقلاب نگاه ویژه‌ای به دستاوردهای داخل کشور دارد

وی با تأکید بر توجه به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب به این دلیل است که نگاه ویژه‌ای به دستاوردهای داخل کشور دارد.

حدادی در خصوص برگزاری انتخابات شوراهای شهر. و روستا خاطرنشان کرد: علل نارسایی‌ها و مشکلاتی که در سطح جامعه وجود دارد باید بررسی شود، چراکه شوراهای شهر و روستا یکی از مراجع و بخش‌هایی هستند که در خدمت‌رسانی و ایجاد امید برای کشور به علت تماس مستقیم با مردم بسیار تأثیرگذارند.

وی در زمینه نظارت بر افراد کاندید در شوراهای شهر و روستا خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم در شوراها به ویژه در شهرها کارآمدسازی کنیم، باید افرادی انتخاب شوند که در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرند و باید بر روی صلاحیت افراد دقت لازم انجام شود و در همین راستا هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا عملاً کارش را شروع کرده و ما در طی این مدت اعضای هیئت‌های نظارت بر انتخابات شهرستان هامون انتخاب شدند.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس در خصوص انجام آموزش‌های لازم برای ناظرین هیأت نظارت گفت: آموزش‌های حقوقی انجام شده و یکی از مسئولیت‌های سنگینی که بر عهده ماست، در بحث هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا با رعایت قوانین وجود دارد.

حدادی با اشاره به اصل ۳۷ قانون اساسی افزود: امانت‌داری و عدالت مهم‌ترین اصل بوده و بر اساس اصل سی و هفتم قانون اساسی اصل بر برائت است، مگر اینکه افراد در سوابق و مراجع ذی‌صلاح اسناد و مدارکی دال بر مباحث مختلف داشته باشند.

هیأت‌های اجرایی وظایف سنگینی بر عهده دارند

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در خصوص زمان‌بندی‌های ثبت‌نام کاندیدهای هیأت نظارت شهر و روستاها اظهار داشت: هیأت‌های اجرایی وظایف سنگینی بر عهده دارند و بر اساس زمان‌بندی‌های انجام شده، از ۱۸ اسفند دستور شروع انتخابات توسط وزیر کشور صادر می‌شود و ثبت‌نام شوراهای شهر از تاریخ ۲۰ اسفند تا ۲۶ اسفند ماه و برای روستاها از ۱۶ فروردین تا ۲۲ فروردین ماه است و هیأت‌های اجرایی بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند و سپس هیأت نظارت وارد بررسی مرحله اجرایی می‌شود.

وی در زمینه مدیریت شهری بیان کرد: در مدیریت شهری اگر می‌خواهیم کارآمدی لازم و تأثیرگذاری بالایی را شاهد باشیم، باید دقت لازم را در بررسی صلاحیت‌ها داشته باشیم.
وی همچنین در خصوص اصلاح بخشی از مواد قانون اساسی اذعان داشت: در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری را داشتیم که در مجلس مصوب شد و ایراداتی که داشت جهت اصلاح به کمیسیون برگشت و بررسی‌ها انجام شد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس در خصوص یکی از مؤلفه‌های ریاست جمهوری بیان کرد: طی ۴۰ سال گذشته سن و مدرک تحصیلی در خصوص داوطلبان ریاست جمهوری بررسی نشده بود که تصمیم بر این شد پایین‌ترین مدرک کارشناسی ارشد، کمترین سن ۴۰ و بالاترین سن ۷۵ سال باشد.

کد خبر 5150506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha