۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۲۲:۳۰

طاووس‌های شیرازی به جشنواره‌ فیلم کوتاه رضوی رفتند

طاووس‌های شیرازی به جشنواره‌ فیلم کوتاه رضوی رفتند

شیراز- فیلم مستند «طاووس‌ها پرواز را نمی‌فهمند» ساخته مشترکِ علی بلندنظر و محمد ناصریراد محصول انجمن سینمای جوانان شیراز، به چهاردهمین جشنواره ملی فیلم رضوی راه یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، مراحل تولید این فیلم از خرداد سال گذشته شروع و اوایل امسال پس از طی کردن مراحل فنی تدوین و صداگذاری به پایان رسید.
علی بلندنظر در گفت و گو با خبرنگار مهر، تصریح کرد: در این مستند تلاش کردیم روایتی تجریدی از سیل ۵ فرودین سال ۱۳۹۸ را به نمایش گذاشته و سعی ما بر این بود که این حادثه تلخ با ۲۱ نفر کشته، به دست فراموشی سپرده نشود.
محمد ناصریراد دیگر کارگردان این اثر که پیش از این مستندهای دروازه حقیقت و من میخوام معتاد بشم را در کارنامه دارد، ضمن بیانِ اینکه سینما اساساً نوعی تفکر بصری است و فیلم مستند به طور خاص نگرش بصری یا تصویری مبتنی بر شناخت واقعیت است (بازتاب نظریه سینما چشم ژیگا ورتوف)، ادامه داد: این فیلم، نمایشی مستندگونه با داستان یا با رویداد دراماتیزه شده (مستندی که در آن جنبه‌های نمایش و داستان وجود دارد)، به شیوه بازنماییِ واقعیت و بازسازی، تولید شده است.
این مستند ساز شیرازی افزود: در این مستند طاووس دروازه قرآنِ شیراز لب گشوده و حادثه‌ی سیل شیراز را از جریده ی خود روایت می‌کند.
دیگر عوامل این مستند عبارت از تهیه کننده: علی بلندنظر و انجمن سینمای جوانان ایران_دفتر شیراز، تهیه کننده اجرایی: ساسان حیدرپور، دستیار کارگردان: مسیحا رحیمی تصویر، تدوین و صداگذاری: محمد ناصریراد، نویسنده: محمد ناصریراد و علی بلندنظر، جلوه‌های ویژه: امین گودرزی پور و علی زارع پور، عکاس: فاطمه سادات معایر، تایپوگرافی و طراحی پوستر: حسین بلندنظر، نویسنده گفتار متن: علی بلندنظر و محمد ناصریراد، صدابردار: امیر حسین هوشمند / مجتبی اوجی با نقش آفرینی: مسعود مستشاری، امیر پریچهر، شهلا مهدوی، سوده زارع، حسین لیاقت، لیدا رجبی، حسین ذاکری، سروش باقری، سارا جعفری، نیلوفر جعفری، بابک رمضانی، ریحانه االهیاری، سارا برزگر، برادران راحمی، نوروز احمدپور، محسن قاسمی و فاطمه راسخی است.
به گزارش خبرنگار مهر، چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی با مشارکت سازمان سینمایی، اسفندماه ۹۹ در شهر گرگان برگزار خواهد شد.
کد خبر 5150538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha