۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۰۹

رئیس پلیس فتا استان مرکزی خبر داد؛

کلاهبرداری با اپلیکیشن جعلی همراه بانک در استان مرکزی

کلاهبرداری با اپلیکیشن جعلی همراه بانک در استان مرکزی

اراک- رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: شخصی که با ساخت اپلیکیشن جعلی همراه بانک یکی از بانک‌های رسمی کشور اقدام به سرقت از حساب‌های هم‌وطنان کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، احسان آنقی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز ۵۵۰ میلیون ریال از حسابش، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام تحقیقات لازم و در پی بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد شاکی پرونده برای نصب نرم‌افزار همراه بانک به‌روزرسانی شده یکی از بانک‌های رسمی کشور در موتور جست‌وجوگر گوگل اقدام به جست‌وجو کرده و پس از مشاهده و دانلود اولین لینک نرم‌افزار که مشابه نرم‌افزار اصلی بانک بوده، به صورت ناآگاه نرم افزار مخرب را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده و در دام سارقان اینترنتی گرفتارشده است.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی بیان کرد: با بررسی‌های تخصصی کارشناسان پلیس، سرانجام فردی که اقدام به برداشت غیرمجاز از این شهروند کرده بود، در استان تهران شناسایی و دستگیر شد.

آنقی افزود: متهم در اظهارات خود اعلام کرد که با شخصی در خارج کشور آشنا شده است که آن شخص وجوه متعدد به حساب وی واریز کرده است و متهم حاضر از نحوه واریز وجه و یا سرقتی بودن وجوه واریزی به‌حسابش بی‌اطلاع بوده است.

وی گفت: در ادامه تحقیقات از متهم مشخص شد که مقداری از وجوه واریزشده به‌حساب خود را برداشت و مابقی را برای آن شخص در خارج از کشور ارسال می‌کرده است.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی تصریح کرد: تاکنون دو فرد دیگر در استان‌های کرمان و اصفهان که مبلغی بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال نیز از آن‌ها برداشت‌شده است، شناسایی شده‌اند که با احتساب این مبالغ، تاکنون جمع مبلغ سرقت شده توسط این افراد در کشور به یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال می‌رسد.

آنقی با بیان ادامه تحقیقات پلیس در این پرونده تاکید کرد: با توجه به شیوه‌های گوناگون و نوین کلاهبرداران و سارقان اینترنتی در انجام اعمال مجرمانه و خرابکارانه خود هم‌وطنان به این موضوع توجه داشته باشند که دانلود نرم‌افزار را تنها از مراکز اینترنت معتبر یا سایت اصلی بانک انجام دهند و به هیچ‌وجه برای خرید شارژ، انتقال وجه، دانلود نرم‌افزار بانکی یا هرگونه تراکنش مالی از جست‌وجو در گوگل یا سایر موتورهای جست‌وجوگر استفاده نکنند.

کد خبر 5151457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha